De Dutch Media Week, het grootste mediafestival van Nederland, staat dit jaar gepland van 30 september t/m 10 oktober. Wij gaan bezoekers uiteraard weer verassen met een breed scala aan activiteiten! Bekijk hieronder het programma en meld je snel aan als je erbij wil zijn!
Tijdens deze Dutch Media Week editie van onze MediaTalk, is René Delwel van EMGte gast! Uiteraard komt de recente naamswijziging van United naar EMG ter sprake, maar René gaat vooral in op hun unieke broadcast technologie diPloy, waarmee volledig remote gewerkt kan worden. Dat biedt enorme flexibiliteit voor iedereen die aan tv-producties werkt. Dus ben jij een producer, regisseur of ben je benieuwd naar deze nieuwe manier van tv-producties maken? Meld je dan aan voor de MediaTalk op vrijdag 1 oktober! [Lees meer]
Tijdens deze speciale editie van ons 100ste Cross Media Café, die we organiseren in samenwerking met Beeld en Geluid, gaan we terug in de tijd en kijken we vooruit naar de toekomst! Monique van Dusseldorp, sinds 2005 onze vaste samensteller en moderator, gaat in gesprek met adverteerders, uitgevers, mediaondernemers en wetenschappers. Zij schoven de afgelopen vijftien jaar aan om te vertellen over hun innovaties en toekomstdromen. Hoe kijken zij daar op terug? En wat is daarvan terecht gekomen? Natuurlijk zit er ook een nieuwe generatie aan tafel waarmee we vooruit gaan kijken. Hoe ziet het medialandschap er over vijftien jaar uit? Wat moeten we doen om een gezonde, relevante mediasector te behouden? Wat zijn de dromen voor de toekomst? [Lees meer]
In deze talkshow gaan we in gesprek over de vraag hoe AI op verantwoorde wijze ingezet kan worden in de media. Dat doen we met mediaprofessionals die met deze vraag te maken hebben in hun dagelijkse praktijk en met onderzoekers op het gebied van AI, ethiek en design. Onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere: Hoe zorgen we voor diversiteit in AI-gedreven aanbevelingen? Hoe kan spraakherkenning inclusief worden gemaakt zodat het voor iedereen werkt? Hoe kunnen mens en machine samenwerken om tot nieuwe, creatieve content te produceren?
Deze talkshow vormt de kick-off van het tweejarige onderzoeksproject DRAMA: Designing Responsible AI for Media Applications. [Lees meer]
Het mediafestival van Nederland vindt dit jaar plaats van 30 september t/m 10 oktober. Dutch Media Week is een initiatief van Beeld en Geluid in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing. www.dutchmediaweek.nl