13 februari 2018
Interview Business

5 vragen aan Joost Vosmer, de nieuwe propositiemarketeer

Laatste update: 18 mei '18 - 13:13

Naast een nieuwe trackleider voor Immersive Media, hebben wij sinds vorige week ook een propositiemarketeer. Een warm welkom voor onze nieuwe collega Joost Vosmer. Hij gaat ons helpen bij het versterken van onze positie in de mediasector. We stelden Joost vijf vragen:

1. Wie ben jij?
Mijn naam is Joost Vosmer. Ik ben tien jaar werkzaam in de media en ben daarnaast vader van twee prachtige zoontjes. Ik hou van reizen en culturen en slenter graag door kunstmusea als we op vakantie zijn. Liefst onder het genot van Spotify, telefoon uit. Alhoewel dat er door de dagelijkse hectiek van het gezin niet veel meer van komt. Gelukkig staat hier het plezier van het gezinsleven tegenover. Guilty pleasure: een voorliefde voor harde muziek in de genres metal en punk. Warm aan te bevelen in de file of op de linkerbaan.

2. Wat is jouw specialisatie?
De afgelopen jaren heb ik gewerkt voor organisaties zoals Born05, Kinetic (GroupM), RTL en STER. Ik heb me beziggehouden met sales, business development en innovatie op het gebied van mediastrategie, content, video en mobiel. Zodoende heb ik enkele gave lanceringen gedaan bijvoorbeeld op het Cannes Lions Festival, de Unilever Media Week en ‘pop-up’ innovatietour langs Europese kantoren van GroupM.

“Ik vind het leuk om snelheid te maken in transitietrajecten en het team van goal naar goal te sturen.”

Extra dynamisch

3. Wat vind je zo leuk aan deze functie?
De organisatie is uniek in haar brede karakter en is door haar verbindende rol heel relevant en urgent. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de gemeenschappelijke belangen die de sector heeft ten aanzien van de ontwikkelingen en uitdagingen op het gebied van data. Maar ook op het gebied van internationalisering in uiteenlopende markten.

Beide organisaties, zowel iMMovator als Hilversum Media Campus doen bovendien internationaal goed werk voor de Nederlandse positie op het gebied van innovatie, samenwerking en talentontwikkeling. Juist dit moment van de lancering van de nieuwe corporate identity maakt de functie van marketeer extra dynamisch.

4. Wat is je eerste indruk van de organisatie?
Mijn eerste week was ik direct geveld door de griep, dus ik heb nog niet zo veel gezien, helaas. Mijn eerste indruk is dat de rol van de nieuwe organisatie veelzijdig is, gezien die uiteenlopende taken van beide organisaties. Ik ben zeker onder de indruk van de hoge mate van professionaliteit en de ruim aanwezige ervaring binnen de organisatie. Ik breng veel kennis mee, maar kan hier gelukkig ook nog veel leren.

5. Wat zijn naar jouw idee de grootste uitdagingen die bij deze functie horen?
Deze functie vraagt om een gedegen analyse van de eigen organisatie voor de definitieve afbakening van ons werkveld. Ik ben verder erg benieuwd hoe de nieuwe naam landt in de markt en hoe de nieuwe huisstijl gaat ‘werken’ in de praktijk. Ik kan niet wachten om de uiteindelijke doorvertaling over alle communicatiemiddelen te zien.