23 oktober 2017
Interview nieuws immersive media Content

5 vragen aan Kevin Vink (mede)oprichter van Uscoutfor

Laatste update: 18 mei '18 - 13:13

Uscoutfor is 3 jaar geleden begonnen met een applicatie waarin (amateur)sporters en hun trotse ouders, trainers en fans video’s van sportmomenten kunnen uploaden. Deze video’s kunnen door de hele sport community worden bekeken, geliked, getagd en gedeeld. Uscoutfor heeft partnership met (pro)clubs en scouts van over de hele wereld. Kevin Vink is (mede)oprichter van Uscoutfor we stelden hem vijf vragen:

1. Wij hebben vernomen dat bovenstaande introductie niet helemaal meer correct is?
“Klopt”, Kevin Vink vertelt dat Uscoutfor na de lancering van de eerste applicatie een pivot heeft gemaakt om meer unieke content te gaan genereren op het platform. Scouting en het herkennen van talent is nog wel een van de modellen die in het systeem zit.

2. Wat is volgens jou het bestaansrecht van Uscoutfor?
Volgens Kevin is het bestaansrecht van Uscoutfor dat het een totaal oplossing biedt voor de broadcasting van amateur en olympische sporten. Kevin: “Door het volledige automatische filmen en streamen van sportwedstrijden, schakelen tussen verschillen camera’s en automatisch herkennen van hoogtepunten real-time zijn wij uniek. Dit alles is zichtbaar op ons eigen platform.”

3. Hoe ziet het verdienmodel van de applicatie eruit?
“Het verdienmodel is op basis van lease, dit is minimaal gezien de doelgroep niet altijd de mogelijkheden heeft. Daarvoor hebben we onze eigen applicatie waarop we via ads inkomsten kunnen genereren. In de toekomst bij grote groei hebben we nog andere modellen.”

4. Kun je een voorbeeld geven van een succesverhaal over een sporter die werd gescout via Uscoutfor?

“Het concept is drie jaar geleden begonnen met een kort filmpje van 15 seconden waardoor een speler bij Feyenoord terecht is gekomen. Later is in Engeland ook een speler ontdekt via het platform.”

Kevin vertelt dat door alle technische ontwikkelingen en pivot, Uscoutfor nu zo ver is om meer naar buiten te willen treden met de nieuwe applicatie.

5. Wat zijn de volgende stappen die jullie gaan zetten?
Kevin vertelt dat de volgende stap is dat ze hun installaties gaan uitbreiden bij clubs. Dit zijn er huidig 10, maar worden er 20 in november. “Met deze clubs doen we een kleine lancering van de app de 2eweek van november en bereiden we ons voor op een grote lancering februari 2018″ kondigt Kevin aan. Verder zitten er volgens Kevin nog een aantal mooie dingen aan te komen maar daar later meer over.

Uscoutfor heeft in 2017 meegedaan aan het Media Matters Program. Media Matters is een project van iMMovator waarin startups, scale-ups en mediabedrijven worden samengebracht. Twee keer per jaar organiseert MediaMatters een event waarin mediabedrijven en startups kunnen kennismaken en kunnen onderzoeken of ze willen samenwerken.