12 april 2018
Blog Business

Dutch Media Innovators op NAB2018

Laatste update: 1 jun '18 - 13:13

Dutch Media Innovators (DMI) en haar partners hadden een goede presence op NAB 2018. Dit jaar bezochten meer dan 100.000 mediaprofessionals uit 160 verschillende landen deze vakbeurs in Las Vegas.

DMI trapte de NAB af op zondagavond 8 april met een netwerk event in het Nobu Hotel in Caesars Palace. We bundelden onze krachten met DMI lid 24i Media het event hostte, samen met Cleeng, Fincons Group, Ex Machina en Mobile Viewpoint.

Op NAB presenteerde 24i Media haar technologische innovaties. Ze gaven honderden demo’s van hun spraakmakende internet producten en experience services. Lees er hier meer over. Bovendien gaf 24i Media’s CEO Martijn van Horssen een presentatie getiteld ‘Maximizing the Value of Content across all platforms’ tijdens de conferentie en was hij onderdeel van het CMIP Debate over ‘How to build a compelling user experience’.

TNO is grondlegger van een van Mobile Viewpoint’s nieuwste producten, de IQ Sports Producer Platform, een geautomatiseerd live sport productie en streaming oplossing in één box. De IP Sport Producer maakt live en on demand web broadcasting mogelijk zonder het gedoe van het opzetten van meerdere camera’s en het inhuren van camera crew. IQ Sports levert een geautomatiseerde video broadcast productie met een 180 graden camera installatie. Een speciaal ontwikkelde game tracking technologie maakt het mogelijk om een pan- en zoombeeld automatisch te creëren. Met extra functies zoals livestreaming, game replay generator, commentaar en scorebordoptie stellen de IQ Sports Producer clubs in staat hun veld sporten eenvoudig en kosteneffectief vast te leggen, te streamen en opnieuw te publiceren. Voor meer informatie over dit en andere AI-gestuurde producten aangeboden door Mobile Viewpoint, bekijk hun laatste persbericht.

DMI lid AngryBytes werkt samen met Ex Machina samen in de Verenigde Staten. Ex Machina ontwikkeld interactieve oplossingen voor TV en live video. Deze presenteerden ze op de NAB in hun stand. Hun end-to-end oplossingen hebben miljarden interacties gediend voor veel spraakmakende evenementen, op een schaal die onovertroffen is in de branche. Hun producten omvatten interactieve live streaming, live trivia-apps, Twitch Extensions, live streaming op Facebook en betrokkenheid van het publiek voor gameshows, talentenjachten, nieuws, sport. Ex Machina is gevestigd in Amsterdam met kantoren in Rotterdam en Montreal.

Ex Machina CEO Jeroen Elferrich maakte deel uit van een SPROCKIT-panel op NAB over hoe consumentenvideoprestaties er in de nabije toekomst uit zullen zien en welke technologie het gebruikt. VP Americas Geert Faber organiseerde op woensdag 11 april een panel over hoe nieuwe kansen te creëren met livestreams met lage latency.