4 december 2017
Interview spectacular live events Content

Hoe Sceenic zorgt voor meer betrokkenheid

Laatste update: 18 mei '18 - 12:12

Paul Bojarski is CEO van Sceenic, een start-up uit London die meedeed met de MatchMaking Days van MediaMatters. Sceenic komt met een oplossing voor de kloof die is ontstaan in het televisie kijken. Waar we vroeger nog vaak mensen uitnodigden om TV te kijken zit men tegenwoordig steeds vaker alleen voor de TV. Om deze kloof te dichten komt Sceenic met de “Watch together experience”. Met Sceenic wordt het mogelijk voor mensen op afstand van elkaar om toch samen TV te kijken.

Betrokkenheid

In het onderstaande interview legt Paul Bojarski uit hoe het idee is ontstaan voor deze service en welke stappen zij nemen om te zorgen voor meer betrokkenheid van het publiek. Zoals Paul zegt is de “Watch together” functionaliteit gericht op het verbinden van vrienden en familie die door afstand gescheiden zijn. Bij het kijken van een live sportwedstrijd, de verkiezingen, Miss Universe, etc. kan er met één druk op de knop een videochat gestart worden met een vriend die hier ook naar kijkt. Op deze manier wordt de betrokkenheid van het publiek gestimuleerd. Dit is omdat de gebruikers met elkaar praten over wat er op het scherm gebeurt.

Ben jij naar aanleiding van deze video geïnteresseerd geraakt in de MatchMaking Days? Klik dan door naar dit artikel!