27 juli 2018
talent development program tdp traineeship Talent

Doe mee aan het Talent Development Program!

Talent Development Program 2017-2018
Laatste update: 28 aug '18 - 9:09

Je bent (net) afgestudeerd en kan niet wachten om aan de slag te gaan bij een tof media-bedrijf. Maar, je bent niet de enige… Hoe val je op tussen al het aanstormend talent? Hoe zorg je voor de juiste ingangen? En heb je wel de juiste (praktijk)kennis en skills in huis? Vraag jij je dat ook wel eens af? Zoek dan niet verder, want wij kunnen je helpen! Doe mee aan het Talent Development Program (TDP) – dé springplank voor jouw carrière in de media-industrie!

Het Talent Development Program in een notendop

Tijdens het 6 maanden durende programma breid je je media-kennis en skills enorm uit. In drie inhoudelijke modules ga je in op de onderwerpen Business & Marketing, Content & Creatie en Tech & Innovatie. Dat gebeurt niet in traditionele hoorcolleges en werkgroepen, maar tijdens hands-on workshops en exclusieve masterclasses door professionals uit de praktijk. Ook werkbezoeken en design sprints maken onderdeel uit van het programma. Bovendien sluit je iedere module af met een pitch dag, waarbij je jouw talent kunt laten zien aan recruiters en vertegenwoordigers van mediabedrijven. Wie weet sleep je zo wel een mooi contract binnen!

Het programma is één dag in de week (woensdag) en daarom goed te combineren met een bestaande (bij)baan. Maar: we hebben ook een aantal traineeships in de aanbieding. Dit betekent dat je vier dagen in de week gaat werken bij een van onze partners. Zo zijn er vacatures bij United, Beeld en Geluid en Quadia. Van editors tot creative producers, van sound engineers tot media managers, er zit voor (bijna) iedere opleidingsachtergrond wel wat tussen.

Na die 6 maanden TDP:

  • heb je een uitgebreid netwerk van diverse contacten in de media;
  • heb je meerdere mogelijkheden gehad om mediabedrijven te laten zien wat je kan;
  • heb je kennis van de belangrijke processen in de media-industrie;
  • ben je op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen en kun je deze vertalen naar concrete activiteiten van mediabedrijven;
  • kortom: ben je helemaal klaar voor the real deal

Spreekt dit je wel aan en wil je meer informatie? Kijk dan op deze pagina of stuur een mailtje naar talent@mediaperspectives.nl. We vertellen je er graag meer over!