18 juli 2018
cross media cafe immersive media Content

De succesvolle film #tagged krijgt een vervolg

#tagged op Cross Media Café
Laatste update: 18 jul '18 - 9:09

Eind 2017 presenteerde Martijn Winkler, creative director bij VERTOV, de film #tagged op het Cross Media Café ‘Wat doet de jeugd?’. In de film #tagged verliest de 14-jarige Elise de controle over haar online-leven en haar telefoon verandert van beste vriend in haar ergste vijand. De korte film over de liefelijke intimiteit en de vernietigende kracht van social media is een enorm succes.

Een vervolg voor #tagged

De succesvolle short film krijgt in november een vervolg in de vorm van een webserie. De serie (6 x 12 minuten) vertelt zes verhalen van jonge mensen die de onbedoelde gevolgen van hun smartphonegebruik niet overzien. De verhalen zijn herkenbaar en worden verteld vanuit het perspectief van de smartphone. Er wordt gebruik gemaakt van populaire apps zoals Facebook, Instagram en WhatsApp. Daarnaast is er nog voldoende visuele en auditieve informatie rondom het scherm om zo het contrast met de ‘echte wereld’ voelbaar te houden. De webserie is vanaf november te zien op het YouTube kanaal van NPO 3.

Het succes van #tagged

De korte film #tagged (KRO-NCRV i.s.m. producent VERTOV) is op meer dan 30 filmfestivals wereldwijd getoond. Ook won de film in 2017 o.a. Best International Short Film bij Dublin Web Fest. Dit jaar won de film o.a. Grand Prize bij New Media Film Festival in Los Angeles en een Official Webby Awards Honoree. Deze week werd ook bekend gemaakt dat de film is genomineerd voor de Rose d’Or Award in de categorie ‘Children & Youth’.

Bekijk hier het interview met Martijn Winkler op het Cross Media Café ‘Wat doet de jeugd?’

Interview Martijn Winkler (VERTOV) @ iMMovator CMC Wat doet de jeugd? from iMMovator on Vimeo.

In onze Knowlegde Base zijn ook de presentatie en de slides van Martijn Winkler terugvinden.