15 december 2019
hilversum matchmaking mediamatters Business

34 matches tijdens MatchMaking Day van MediaMatters

MatchMakingDay
Laatste update: 23 jan '20 - 14:14

Bijzonder was het elfde event van MediaMatters op 29 november wel. Speciaal door de unieke locatie van de Burgerzaal van het raadhuis in Hilversum. Bijzonder ook door de 17 mediabedrijven die afkwamen op de selectie die MediaMatters van internationale startups en scale-ups. Opmerkelijk was ook het aantal matches dat ontstond op deze MatchMaking Day: 34.

Doelstelling

De Hilversumse wethouder Wimar Jaeger zei in zijn openingstoespraak dat het doel van de dag minstens 6 matches zou moeten zijn. Zijn doelstelling werd al gauw overtroffen. Al na de eerste ronde van de gesprekken stond de teller op 4.

In totaal presenteerden 15 startups en scale-ups uit 11 landen hun oplossing aan een brede vertegenwoordiging van Nederlandse en Belgische mediabedrijven. Aanwezig waren publieke en commerciële omroepen, uitgevers en productiebedrijven.

Tijdens de zes rondes van matchmaking ontstonden geanimeerde gesprekken. Die zullen de komende weken zeker tot een vervolg leiden. De eerste afspraken hebben inmiddels al plaatsgevonden.

Partners

Dit event zou niet mogelijk zijn geweest zonder MediaMatters-partners Next Media Accelerator (NMA) in Hamburg en Startupbootcamp Media in Amsterdam. Drie alumni van NMA (Attention Insight, Coverstories en Indieframe) stonden op het podium. En ook twee startups van het eerste cohort van Startupbootcamp Media (Streamix en YourTalk.fm) namen deel.

Naast dit soort matchmaking events organiseert MediaMatters ook challenges. Dat gebeurde onlangs nog in opdracht van de NPO en AVROTROS rond het Eurovisie Song Festival. MediaMatters is inmiddels begonnen aan een challenge voor MINDS International, een samenwerkingsverband van 24 persbureaus. De finale daarvan vindt plaats op 24 april in Helsinki.

Hieronder een video-impressie van de MatchMaking Day.

De video is gemaakt door Brianfilms. De foto’s zijn van Lex van Lieshout.