19 oktober 2018
mediamatters nieuws Business

MediaMatters MatchMaking in teken van data en AI

MatchMaking Days
Laatste update: 19 okt '18 - 19:19

De vijfde ronde matchmaking van MediaMatters staat helemaal in het teken van data en AI. Deze editie vindt dit keer plaats tijdens de Data & AI for Media Week. MediaMatters selecteert hiervoor 10 tot 15 startups en scale-ups met oplossingen die gebaseerd zijn op data en AI.

Ook de locatie is dit keer anders. Waren de vorige twee edities nog in VondelCS in Amsterdam, de matchmaking vindt nu plaats in het M-gebouw in Hilversum, ‘home of the media minded’. Dat gebeurt op woensdag 5 december.

Programma & inschrijven

14:00 Ontvangst en koffie
14:30 Welkom en pitches van start- en scale-ups
15:30 Speeddaten
17:00 Pauze
17:15 Aankondiging matches en borrel
18:00 Afsluiting

Werk je voor een mediabedrijf en ben je geïnteresseerd om deel te nemen aan de MatchMaking Days? Of ben je een startup of scale-up? Neem dan contact op met Bert Kok of Rick van Dijk.

Succes van de MatchMaking Days

In de vorige editie MatchMaking waren er tientallen gesprekken tussen de aanwezige mediabedrijven (NPO, AVROTROS, Talpa Network, RTL Nederland, ANP, United, Bindinc en Groene Amsterdammer) en de startups. Er werden 23 matches gemaakt, variërend van “interessant, we moeten zeker verder praten” tot “we gaan zeker zaken doen”.

Eén van de aanwezige startups, Clotify uit Polen, was zeer te spreken over het event. Co-founder Matt Szurek: “Het was fantastisch. Het is precies hoe je zoiets moet organiseren. Niet te veel startups en veel potentiële mediapartners allemaal samen op één plek in een vriendelijke, gezellige sfeer. Zonder enige concurrentie, zodat iedereen ontspannen één-op-één gesprekken kan voeren voor het beste resultaat. De locatie was top en de manier waarop het was georganiseerd perfect.”