29 mei 2018
Blog mediamatters Business

23 matches op MatchMaking Days van MediaMatters

Laatste update: 27 jun '18 - 12:12

In VondelCS in Amsterdam vond op vrijdag 25 mei alweer voor de vierde keer de MatchMaking Day van MediaMatters plaats. Negen Nederlandse mediabedrijven en twaalf startups uit negen landen maakten kennis met elkaar en spraken over mogelijke samenwerking. Het resultaat mocht er zijn: in totaal werden 23 matches gemaakt die moeten leiden tot vervolggesprekken.

 

 

Feedback

Voor de startups begon het evenement al de avond ervoor met een ‘elevator pitch’ en de eerste feedback daarop. In de ochtend werden de startups en scale-ups verder voorbereid op hun pitch voor de mediabedrijven. Er werd kritisch gekeken naar hun presentatie, maar ook naar de toegevoegd waarde van hun propositie. Ook gaf MediaMatters een kort overzicht van de stand van zaken in de Nederlandse mediasector.

In de middag volgden na de pitches tientallen gesprekken tussen de aanwezige mediabedrijven (NPO, AVROTROS, Talpa Network, RTL Nederland, ANP, United, Bindinc en Groene Amsterdammer) en de startups. 23 matches werden gemaakt, variërend van “interessant, we moeten zeker verder praten” tot “we gaan zeker zaken doen”. De komende week zullen al de eerste vervolggesprekken plaatsvinden.

Resultaat

Eén van de aanwezige startups, Clotify uit Polen, was zeer te spreken over het event. Co-founder Matt Szurek: “Het was fantastisch. Het is precies hoe zoiets in elkaar moet worden. Niet te veel startups en veel potentiële mediapartners allemaal samen op één plek in een vriendelijke, gezellige sfeer. Zonder enige concurrentie, zodat iedereen ontspannen één-op-één gesprekken kan voeren voor het beste resultaat. De locatie was top en de manier waarop het was georganiseerd perfect.”

MediaMatters organiseert de Matchmaking Days twee keer per jaar voor Nederlandse mediabedrijven. de volgende editie kan je alvast in de agenda noteren: 22 en 23 november 2018.