Labs

In de snelle veranderingen die de mediasector meemaakt is snelheid van handelen van groot belang. Dit vereist het samenbrengen van expertises en het snel kunnen beslissen om een idee verder te ontwikkelen of niet. Media Perspectives heeft Fieldlabs ontwikkeld. Een gezamenlijke werkmethode, om partijen bij elkaar te brengen, proof-of-concepts te laten definiëren en afspraken te laten maken om tot financiering en ontwikkeling te komen, ligt aan die fieldlabs ten grondslag.

Fieldlab

Spectacular ArenA eXperiences (SAX)

Het grootste fieldlab is het Spectacular ArenA eXperiences (SAX) project waarin de primaire partners de Amsterdam Arena, Hogeschool van Amsterdam, TNO en Media Perspectives samenwerken aan een betere bezoekerservaring, eventbeleving, en nieuwe eventvormen, gecentreerd rond de Amsterdam Arena als proeftuin.

Meer informatie
Fieldlab

Virtual Worlds

Binnen het onderwerp Immersive draaien twee fieldlabs rond erfgoed en toeristische toepassingen van AR/VR/XR. Deze zijn geformeerd rond ‘calls’ waarop experts in kunnen tekenen.

Meer informatie
Fieldlab

Data4Media

Het fieldlab rond Data4Media is gestart met het vormen van de groep geïnteresseerde partijen, bestaande uit omroepen, kennisinstellingen en databedrijven. Clustering en ontwikkeling van data, kennis en tools is hier de belangrijkste stap.

Meer informatie

XR lab

De aansluiting van het mediaonderwijs op het werkveld verbeteren; dat staat centraal in XR lab. Een initiatief van MBO College Hilversum, Mediacollege Amsterdam en Media Perspectives. In het leerbedrijf experimenteren studenten en docenten met state-of-the-art technologie voor echte cases van bedrijven.

Meer informatie