11 juni 2020
immersive Content

NEP en MediaMonks zetten wereldwijd nieuwe standaard voor virtual events

Laatste update: 11 jun '20 - 9:09

Beeld: © NEP

Mediatechnologiebedrijf NEP en creatief digitaal productiebedrijf MediaMonks bundelen hun krachten en gaan als productiepartners virtuele en interactieve oplossingen voor grote wereldwijde evenementen ontwikkelen. De twee wereldspelers uit Hilversum gebruiken hun jarenlange ervaring op het gebied van broadcast en live event technologie, content distributie en hun expertise in de creatie van immersive user experiences om de grootste en meest innovatieve virtuele events mogelijk te maken.

Hiermee spelen NEP en MediaMonks in op de groeiende vraag van organisaties naar virtuele events in deze tijd. Een tijd waarin fysieke samenkomsten zoals congressen en andere evenementen niet mogelijk zijn. Het nieuwe platform biedt de mogelijkheid voor de organisatoren om technisch en visueel een hoogstaand virtueel evenement neer te zetten en hiermee te voldoen aan de hoogste verwachtingen van online bezoekers over de hele wereld.

Een hybride, flexibele en hoogstaande oplossing

De samenwerking omvat de conceptontwikkeling, content creatie, registratie en distributie van een virtueel event. Een virtueel event kan dus van begin tot eind door beide partijen gefaciliteerd worden. Met gebruik van het platform kan de samenstelling van mogelijkheden worden aangepast voor ieder soort evenement: van grote festivals en entertainment shows, tot aan congressen en andere business events. Het platform is multi-inzetbaar en er kan voor ieder evenement een nieuwe omgeving en een unieke bezoekerservaring worden gecreëerd. Waarbij storytelling, interactie en technische expertise in de uitvoering centraal staan.

Storytelling & technische backbone

Ralf van Vegten, Managing Director van NEP, legt uit:

“De markt is abrupt verandert omdat fysieke events in hun huidige vorm niet meer kunnen plaatsvinden. Daardoor is de vraag naar virtuele mogelijkheden toegenomen en doen nieuwe kansen zich voor in de vertaalslag van traditionele naar virtuele events. We zijn daarom heel blij met MediaMonks als partner omdat zij als creatief digitaal productiebedrijf heel goed zijn in het design en het creëren van virtual user experiences, die een virtual event tot leven wekken en participatie en interactie met het publiek naar een hoger niveau tillen.
Waar MediaMonks zich kan richten op storytelling en de optimale beleving van een virtual event, kan NEP samen met zusterbedrijf Faber en onze productiepartners de studio’s, registraties, streaming en technische backbone verzorgen. De combinatie van creatieve mensen en technische middelen zorgt ervoor dat wij deze ontwikkelende markt krachtig kunnen betreden, blijven innoveren en aan alle wensen van zowel corporate als commerciële klanten kunnen voldoen”.