6 maart 2022
Campus Kirsten Nijmeijer campusontwikkeling media park NEP Business

Kirsten Nijmeijer (NEP) over de campusontwikkeling op het Media Park: “we gaan gewoon dingen starten”

Laatste update: 28 mrt '22 - 11:11

Het lijkt er op dat er schot zit in de ontwikkeling van het Media Park in Hilversum tot een echte campus. Als het aan Kirsten Nijmeijer ligt, Chief People Officer van NEP the Netherlands, is er in ieder geval genoeg over gepraat en wordt het tijd om dingen te doen. Zij zit namens NEP in de stuurgroep die zich met de campusontwikkeling bezighoudt. “We hebben met elkaar afgesproken dat we niet meer heel veel gaan praten. We gaan gewoon dingen starten. En we leren gaandeweg wat werkt en wat niet. Maar we willen wel beweging.”

Kirsten Nijmeijer zei dat in de MediaMatters-radioshow op New Business Radio. Kirsten is sinds augustus 2020 de nieuwe ‘HR-baas’ van NEP. Volgens haar gelooft NEP heel erg in de campusontwikkeling. “We willen hier op het Media Park meer beweging, dynamiek en energie. Dat trekt mensen aan. Daarmee wordt je ook een aantrekkelijkere werkgever. Dat is vanuit mijn vakgebied heel interessant. Dus ja, voor mij is het wel een droom.”

Grootste werkgever

NEP heeft in 2020 de huurovereenkomst op het Media Park verlengd tot 2035. Dat deed het bedrijf, met bijna 1.000 medewerkers de grootste werkgever op het park, met overtuiging. NEP gelooft in de toekomst van het Media Park. Kirsten: “Het wordt hier beter en drukker. Je ziet dat het park een meer centrale positie inneemt. Daardoor is het bijvoorbeeld makkelijker en efficiënter om meerdere videoproducties op een dag te kunnen doen. NEP richt zich ook op de corporate wereld. Die bedrijven komen hier graag. Iedereen wil in een omgeving zijn waar studio’s zijn, waar het bruist. Daarom hebben wij ook ons committent gegeven om hier te blijven en niet naar een andere plek te gaan.”

Kirsten Nijmeijer van NEP in gesprek met Bert Kok tijdens de MediaMatters-radioshow.

Als het gaat om de campusontwikkeling op het Media Park is het volgens Kirsten van belang te focussen op de gemeenschappelijke uitdagingen. Daarbij gaat het onder meer om het creëren van een aantrekkelijke werkomgeving voor alle bedrijven en organisaties op het park. Dat kan bijvoorbeeld door meer sportfaciliteiten. “Dat is ook leuk. Sport zorgt voor verbinding”, zegt Kirsten. “Mensen komen hier in eerste instantie voor hun werk natuurlijk. Maar om mensen te verleiden hier ook wat langer te verblijven, moet je verbinding creëren. Er moet ook meer horeca komen. Samen met sport is dat een soort fundament waarop we meer inhoudelijke activiteiten kunnen organiseren en kennis kunnen delen.”

Activiteiten en campusontwikkeling

Volgens Kirsten zijn er heel veel activiteiten op het Media Park die gezamenlijk georganiseerd zouden kunnen worden. Die zouden goed passen in de campusontwikkeling. “Ik merk dat er al meer verbinding komt tussen de bedrijven en organisaties. Wij gaan bijvoorbeeld naar aanleiding van de gebeurtenissen bij The Voice of Holland trainingen organiseren over grensoverschrijdend gedrag. Dat doen we samen met EMG. Dat is wat ik bedoel: als je gemeenschappelijke uitdagingen hebt, is het ontzettend makkelijk om daarin gezamenlijk op te trekken.”

Kirsten noemt in dat verband ook diversiteit en inclusiviteit. “Dat vind ik echt zo’n onderwerp dat in onze branche mooier en beter kan. Daarover spreken we ook al met andere collega’s op het park. Hoe pakken jullie dat aan? Dat zou ook kunnen uitgroeien tot een gemeenschappelijk thema op het Media Park.”

War on Talent

Ook de werving en het behouden van talent is zo’n gemeenschappelijke uitdaging voor de bedrijven en organisaties op het Media Park. “Natuurlijk is die war on talent voor ons een heel belangrijk thema. We zijn intern een leiderschapsprogramma begonnen waarin we veel aandacht hebben voor het behoud van personeel. Maar ook zijn we gestart met NEP Collective waarin voornamelijk jonge werknemers de kans krijgen mee te praten over allerlei onderwerpen. Zij hebben bijvoorbeeld adviezen gegeven over het beperken van de gevolgen van de lockdown.”

Luister hieronder naar het complete interview met Kirsten Nijmeijer.

New Business Radio · Het Media Park ontwikkelen tot een hightech campus – MediaMatters 3 maart 2022