18 januari 2019
call Data

Data Community Specialist gezocht!

Data Community Specialist
Laatste update: 22 feb '19 - 8:08

Data is het nieuwe goud. Daarom staat het ook hoog op de agenda van Media Perspectives. Het fieldlab Data4Media is een belangrijk project.  Dit Fieldlab is een experimentgedreven samenwerkingsverband waarin bedrijven samen nieuwe datatoepassingen voor de media-industrie ontwikkelen. We formeren communities of practise (cops), die proof of concepts (pocs) definiëren en realiseren. Er zijn relaties met grote mediabedrijven en dataspecialisten. Deze partijen willen we verbinden en aanzetten tot concrete projecten. We zijn op zoek naar een data community specialist die ons daarbij kan helpen.

Ben jij de ‘data Cas’* die wij zoeken?

De mediasector is in transitie. Digitalisering leidt tot structurele veranderingen in mediagedrag. Voor alle spelers in de mediasector is het de uitdaging om relevant te blijven voor de consument. In plaats van schaarste en exclusiviteit zijn toegang tot publiek en data, over consumenten, content en het gebruik ervan, het nieuwe goud.

Data Community Specialist (in deeltijd, ZZP, met mogelijkheden tot dienstverband)

Wat zijn je verantwoordelijkheden?

  • Zorgen dat de data4media community groeit
  • Actief verbinden van mediabedrijven, databedrijven, overheden en kennisinstellingen in exploratieve samenwerkingen rond data, door bezoeken, gesprekken, evenementen etc.
  • Faciliteren en coördineren in het definiëren van concepten en het opzetten van projecten
  • Voeden van de communicatie- en talentafdelingen met voor deze data4media community belangrijke content en onderwerpen

Wat bieden wij jou?

  • Werk aan een onderwerp dat de strategische agenda van mediabedrijven de komende vijf jaar zal bepalen
  • Een flexibele organisatie waar je bij bewezen geschiktheid autonoom je richting kunt bepalen
  • Een project voor 2019, met mogelijk continuering naar 2020 e.v. als financiering verlengd wordt

Functieprofiel

  • Je begrijpt:
    • hoe data en media samenhangen
    • verdienmodellen en de media-industrie
    • de mogelijkheden die data een organisatie bieden
    • hoe vruchtbare samenwerkingen tot stand komen
  • Deze termen zeggen je iets: AIDA, GDPR, algorithm bias, user interfaces, profieldata, intentdata, recommendations, etc.
  • Ook zie jij de samenhang van data tussen bol.com en Albert Heijn, tussen StukTV en JUKE, tussen … ?

Solliciteren
Zie jij jezelf bij ons werken en spreekt dit project jou aan? Stuur dan je motivatie en cv voor vrijdag 8 maart naar frank.visser@mediaperspectives.nl Voor meer informatie kan je contact opnemen met Frank Visser.

* Cas is onze immersive community expert, we zoeken dus eigenlijk een Cas voor data…