28 augustus 2018
Blog Dutch Sports Tech Bootcamp sport & live events Content Tech

“Veel vertegenwoordigers van grote Amerikaanse sport leagues”

Hashtag Sports
Laatste update: 28 apr '20 - 15:15

In juni 2018 gingen acht veelbelovende Nederlandse sport-tech bedrijven naar New York. Hier namen zij deel aan de Dutch Sports Tech Bootcamp met onder andere presentaties, panels en demo’s op de Hastag Sports Conference. Lees hier welke acht Dutch Innovators waren geselecteerd.

Energiegevende en inspirerende meetings

Tijdens de bootcamp was er veel aandacht voor pitchen, het leren kennen van de Amerikaanse cultuur en het vinden van goede investeerders. Zo kregen de deelnemers van de bootcamp de kans om te presenteren op de conferentie. Een van bedrijven die deze unieke kans heeft gekregen is Footscout. Erwin de Neef vertelt dat hun presentatie best wat heeft los gemaakt. “Tot 11 uur ’s avonds hebben we allerlei meetings gehad en ook nu worden we benaderd voor meetings voordat we vrijdag weggaan. ”

Footscout op het podium

Het land van het bouwen van dromen

Arne Mosselman was namens Helden Media aanwezig: “Het meest interessante aan deze conferentie is dat er heel veel vertegenwoordigers aanwezig zijn van grote Amerikaanse sport leagues. Zoals de NBA, NFL en de MLS. Die echt vertellen hoe ze samen met atleten, sponsoren en fans een nieuwe fan-beleving aan het creëren zijn.” Nieuwsgierig naar Arne zijn ervaring op de Dutch Sports Tech Bootcamp? Lees dan hier het ‘5 vragen aan’ interview.

Ook James de Mountfort van UScoutfor heeft deelgenomen. James was met name enthousiast over dat de Amerikanen erg gebrand zijn op nieuwe ideeën. Volgens hem is Amerika het land van het bouwen van dromen.

Na afloop spraken we in Hilversum met Ángel Figueroa Mayordomo over Ligas en de Dutch Sports Tech Bootcamp. “Je hoeft geen Ajax of KNVB te zijn om te innoveren” zei Ángel. Lees hier het volledige interview.

De Dutch Sports Tech Bootcamp

De Dutch Sports Tech Bootcamp is een initiatief van Halve Maen, georganiseerd door het Consulaat-Generaal in New York en B. Building Business in samenwerking met Media Perspectives,  HUP – Humans Unlocking PotentialAmsterdam ArenATNO en Hashtag Sports. Dit project kreeg een bijdrage uit het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO) in het kader van het innovatieprogramma SAX.

EFRO