De media-industrie is continue op zoek naar toptalenten en manieren om dit talent aan zich te binden. Omgekeerd is het voor jonge starters vaak lastig om zich bij de juiste organisaties ‘in the picture’ te spelen. Media Perspectives vervult met het Talent Development Program (TDP) een brug tussen aanstormend talent en mediabedrijven. In een hoogstaand opleidingsprogramma worden jonge talenten klaargestoomd tot allround mediaprofessionals waar mediabedrijven op zitten te wachten. Tijdens de diverse pitchmomenten in het programma kunnen mediabedrijven jong talent scouten. Het TDP biedt hen een kans om jong talent aan zich te binden en te behouden.
Media Perspectives start vanaf maandag 1 oktober met een nieuwe editie van het TDP, een opleidingsprogramma en traineeship dat specifiek is afgestemd op de behoeften van de media-industrie. Het is een zes maanden durend intensief programma, waarbij jonge talenten extra kennis en vaardigheden opdoen, waardoor ze sneller kunnen doorgroeien in hun media-loopbaan. De tweede editie is onlangs succesvol afgerond.
Nieuw aan de derde editie van het TDP is dat jong talent op twee manieren mee kan doen aan het programma: via open inschrijving of een betaalde werkplek. Deelnemers gaan dan minimaal 6 maanden aan de slag als trainee bij een van de partners van Media Perspectives die een vacature hebben uitstaan bij het TDP. Onder meer Beeld en Geluid en United bieden werkplekken aan.
Mir Wermuth, directeur Media Perspectives licht toe: “In het verleden koppelden we aanmeldingen alleen aan bestaande vacatures. Daardoor konden we soms echte toptalenten geen plek geven in het programma, omdat er op dat moment geen geschikte vacature voor ze was. In de nieuwe editie van het TDP kunnen deze high potentials wel meedoen aan het opleidingsprogramma en zorgen we voor extra matchmaking-momenten met werkgevers. Voor mediabedrijven wordt het TDP daarmee een echte talent pool”.
Werkgevers kunnen op drie manieren participeren. Zij kunnen een jonge professional mee laten doen die al bij hen werkt en in wie ze extra willen investeren; een traineeship aanbieden aan een jonge starter, of; gebruik maken van de recruitment-momenten tijdens het programma.
Meer informatie over de mogelijkheden als bedrijf te participeren, is te vinden op de website van Media Perspectives. Meer informatie voor kandidaten vind je hier.