Van 25-27 juni vindt in New York (Time Square) de Hashtag Sports Conference plaats. Acht Nederlandse innovatieve bedrijven en startups krijgen de unieke kans om deel te nemen aan de Dutch Sports Tech Bootcamp. Hierdoor krijgen zij toegang tot de 3-daagse topconferentie en daarmee toegang en zichtbaarheid voor de Amerikaanse sport-media-tech markt. Ook mogen zij deelnemen aan de speciaal georganiseerde Dutch Sports Tech Experience Program en aan presentaties, panels en demo’s. Dit zijn de 8 geselecteerde bedrijven die meegaan naar New York:
Ex Machina ontwikkelt innovatieve, interactieve multiscreen-oplossingen voor merken en mediabedrijven over de hele wereld. Met apps en platforms zoals ‘Winview’ en ‘Weet ik veel’ bereiken zij miljoenengebruikers en zorgen voor duizenden uren interactiviteit.
Footscout is de mobiele scouting game van Real Madrid. Het draait allemaal om voetbal en hoger op komen. In de app kan je meedoen als scout of als talent. Het geeft jonge spelers de kans om te laten zien wat zij in huis hebben en andere om het ware talent te scouten.
Het racen met drones is een tak van sport die wereldwijd flink in opkomst is. FormulaFPV houdt zich bezig met het promoten en organiseren van FPV drone racing wedstrijden in een wereldwijde competitie-opzet.
Met geluid, muziek en video’s zorgt Groovidi dat de betrokkenheid van klanten verbetert. Via audiowatermarking technologie worden de smartphones van bezoekers geactiveerd en aangestuurd. Op grote events zoals ‘The Flying Dutch’ en ‘Sensation, The Final’ is er gebruik gemaakt van dit nieuwe en revolutionaire marketingplatform.
Helden Media zijn echte verhalen vertellers. In 2009 begonnen met een tijdschrift over sporters en dan met name de privé-verhalen van sporters. Tegenwoordig is Helden meer dan alleen het blad. Zij kijken naar innovatieve oplossingen voor het vertellen van verhalen. Een sportverhaal kan volgens hen ook prima verteld worden via een Snapchatstory, een vlog of een reeks Instagramfoto’s.
Ligas is ontstaan vanuit de overtuiging dat als technologie correct toegepast wordt binnen de sport er geen doel is dat buiten bereik is. Het team werkt er hard aan om digitale oplossingen toegankelijk te maken voor alle organisaties met de ambitie om te groeien. Met de Ligas App wordt het voor coaches makkelijker om met het team te communiceren. Zij kunnen de teamkalender beheren, overzicht houden over de beschikbaarheid van spelers en foto’s, video’s en samenvattingen delen.
Via Snipperwall kun je onder meer live broadcast, social media, nieuws, analyses, scores, replays en statistieken combineren en aanbieden op groot scherm, bijvoorbeeld in openbare ruimtes, stadions of bij bedrijven. Snipperwall heeft een heldere vormgeving en kan grote volumes data aan. Ideaal voor fan interactie via social media tijdens grote events en voor brand communicatie.
UScoutfor
Uscoutfor is begonnen als een platform voor (jong) talent voor iedereen die affiniteit heeft met sport. Maar inmiddels doet het veel meer. Uscoutfor verzorgt geautomatiseerde wedstrijdregistraties. Hun AI herkent hoogtepunten in de wedstrijd zoals doelpunten automatisch en maakt hier clips van die via pushnotificaties naar fans worden gezonden. Via de Uscoutfor app blijf je zo altijd op de hoogte van jouw favoriete (amateur) club.
De Dutch Sports Tech Bootcamp is een initiatief van Halve Maen, georganiseerd door het Consulaat-Generaal in New York en B. Building Business in samenwerking met Media Perspectives, HUP – Humans Unlocking Potential, Amsterdam ArenA, TNO en Hashtag Sports. Dit project kreeg een bijdrage uit het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO) in het kader van het innovatieprogramma SAX.