Speciaal voor studenten organiseert Mediastages jaarlijks de Dag van de Mediastages. Op donderdag 21 april stroomde Beeld & Geluid in Hilversum vol met enthousiaste jongeren die zich wilden oriënteren op een stage. Er was een uitgebreid programma met workshops, rondleidingen, speeddates met mediaprofessionals, adviezen van experts en een grote stagemarkt.
Een van de mediabedrijven die deelnam aan de stagemarkt was NEP, een van de grootste werkgevers op het Media Park. Met de war on talent als belangrijk thema besteden zij al veel aandacht aan de jonge werknemer. “Met name bij technisch talent begint de talentenjacht al bij studenten”, vertelt Marlies Puijk (HR Adviseur NEP). “Wij hebben bij alle afdelingen technische mensen nodig op het gebied van broadcast. Daar is nu echt een tekort. Het is voor ons dus belangrijk om studenten al in een vroege fase kennis te laten maken met NEP. Hopelijk wek je dan de interesse en komen ze terug om stage te lopen of zelfs te werken na hun studie.”
Het kennismaken met mediabedrijven en het oriënteren op een stage was dan ook wat Mindy (17) en Floortje (17), eerstejaarsstudenten Mediamanagement aan het Mediacollege Amsterdam, naar het Media Park bracht. “We wisten niet echt veel over stages en zijn hier om meer inzicht te krijgen”, aldus Floortje. De twee gemotiveerde meiden wilden graag weten wat je als stagiair doet qua werkzaamheden en wat je van een stage kan verwachten. Mindy: “Ik heb door deze dag echt inzicht gekregen in wat ik allemaal kan doen. Ik weet nu ook precies wat ik wil”. En wat dat dan is? “Werken voor Love Island op een zonnig eiland!”.
Wij wensen alle studenten veel succes met het zoeken naar een stageplek! Meer weten over Mediastages? Bekijk hier de website.