De tijd voor lijstjes in aangebroken. Het einde van het jaar nadert en dat betekent dat het weer tijd is voor allerlei overzichten en ranglijsten. Naar ons idee hét moment om terug te kijken op de coolste commercials voor Virtual- en Augmented Reality in 2018. Bekijk hier onze top vijf:
COVERT is een coöperatieve VR-game met asymmetrische gameplay. Samen met een vriend(in) werk je aan een spraakmaakende overval. Gebruik gadgets om te infiltreren, hack laser grids en kraak de kluis.
In deze commercial ontmoeten Adam Levine en Jonah Hill elkaar om Stand By Me in Virtual Reality te zien. Jonah brengt een verhaal uit hun kindertijd op, maar Adam wilt gewoon naar de film kijken. In deze advertentie maken Adam en Jonah gebruik van de Oculus Rooms. Hier kan je met meerdere personen rondhangen.
Met Lenovo Mirage set duik je het Star Wars universum in is daarmee de manier om een jedi te zijn. Je kan je smartphone in de AR-headset plaatsen en een volgbaken op de grond. Vervolgens kan je met de Star Wars Lightsaber de verschillende minigames spelen.
Sinds 28 februari 2018 kan je het sprookjesboek instappen met het muisje Quill. Je speelt deze VR-game vanuit de derde persoon. De speler bladert door een dik boek met de titel ‘Moss’. Al lezende wordt je getransporteerd naar de spelwereld. Daar moet je Quill helpen door puzzels op te lossen en te vechten.
De ontwikkelaar Ready at Dawn heeft eind september Lone Echo II aangekondigd. Jij bent ‘Jack’, een kunstmatig intelligente robot en de assistent van Liv, de enige menselijke bewoner van een ruimtestation in een baan rondom Saturnus. Er gaat iets mis als het station een afwijking ontdekt en er ontstaat drama. Deze ruimtegame is alleen maar speelbaar in Virtual Reality met de Oculus Rift.