NWO stelt voor de Creatieve Industrie een call open om een voorbeeldproject voor de sector te ontwikkelen. Dit eerste Flagship project wordt uitgewerkt samen met Talpa. Het is bijzonder dat een bedrijf als Talpa hier de helft van het budget voor ter beschikking stelt. Dit laat zien dat data zeer belangrijk wordt voor de strategie van het bedrijf, en dat de inbreng van top-onderzoekers nodig wordt geacht om de data ten volle te benutten.
In dit media-onderzoek gaat het om de ontwikkeling van nieuwe datagedreven proposities en strategieën om de consument met relevante content te kunnen bedienen. Het onderzoeksgeld is alleen beschikbaar voor onderzoekers die verbonden zijn aan onderzoeks- en onderwijsinstellingen. Talpa is voor deze call niet op zoek naar bedrijven die met de data van Talpa aan de slag willen, de scope is duidelijk breder dan directe oplossingen voor een probleem.
Het budget is 445.000 euro en is bedoeld voor de financiering van één onderzoeksvoorstel dat volgens de sandpitmethode wordt ontwikkeld. Kijk voor de voorwaarden en meer informatie op de website.