MediaMatters heeft z’n eerste internationale evenement achter de rug. Op de conferentie van MINDS International, een samenwerkingsverband van een groot aantal persbureaus, organiseerde MediaMatters ‘speeddating’ met startups. 8 startups en scale-ups uit 5 landen presenteerden zich in het WTC in Den Haag aan de 21 aanwezige persbureaus, waaronder gastheer ANP.
Voor het hele event was minder dan 2 uur uitgetrokken, dus er was sprake van flinke tijdsdruk. Na de pitches die maar 3 minuten duurden, vonden er in totaal 56 individuele gesprekken van 10 minuten plaats tussen de startups en persbureaus. Een logistieke uitdaging die uiteindelijk precies op tijd eindigde.
MediaMatters organiseerde de ‘Media Match’ samen met partner Next Media Accelerator uit Hamburg. Met deze Duitse accelerator heeft MediaMatters al geruime tijd een samenwerkingsovereenkomst.
Voor de startups was het een unieke gelegenheid om in korte tijd met zoveel internationale mediapartijen te praten. Onder hen waren grote persbureaus als Associated Press (VS), AFP (Frankrijk), DPA (Duitsland), EFE (Spanje) en Kyodo (Japan).
De startups waren zeer te spreken over het event. EzyInsights uit Finland bijvoorbeeld, verwacht dat de gesprekken met de persbureaus in zeker 4 gevallen tot een contract zullen leiden.