Het eerste speeddating event van MediaMatters in België, is goed ontvangen door Belgische mediabedrijven. In totaal werden 30 matches gemaakt tussen 7 startups en scale-ups uit 5 landen en de 7 aanwezige mediabedrijven. Daaronder waren Mediahuis, Medialaan (het tv- en radiobedrijf van de Persgroep), Roularta en de VRT.
Het event vond plaats in het innovatiecentrum van Telenet in Brussel. De organisatie was in handen van imec.istart en Medianet Vlaanderen. Na de pitches van de startups vonden goede gesprekken plaats met de mediabedrijven. Er was onder meer veel belangstelling voor de oplossing van het Nederlandse Media Distillery. Die telde maar liefst 6 matches en uitzicht op interessante deals. Media Distillery heeft unieke AI-technologie ontwikkeld om de inhoud van video te begrijpen.
Het event is zo goed bevallen dat imec.istart en Medianet Vlaanderen samen met MediaMatters nadenken over herhaling in 2019. Dat zal dan het tweede buitenlandse event van MediaMatters worden. In mei 2019 zal tijdens de conferentie van MINDS International, een samenwerkingsverband van 23 persbureaus, opnieuw een speeddating event met startups worden georganiseerd. Dat gebeurt in Lissabon, waar MINDS bijeenkomt voor z’n halfjaarlijkse conferentie.