Snapify Ltd is het eerste bedrijf dat is geselecteerd voor het netwerkevent van de Change the Game Challenge. De scale-up uit Londen diende de app Snaptivity in als oplossing voor het optimaliseren van de bezoekerservaring van de Johan Cruijff ArenA. Na een dialoog met Johan Cruijff ArenA, KNVB en TNO is besloten dat de oplossing door mag naar de volgende fase van Change te Game.
Snaptivity verbetert de live-ervaring tijdens events en sportwedstrijden door gebruik te maken van ioT-sensoren en AI. De sensoren volgen de bewegingen van de menigte en verzamelen talkrijke datapunten zoals geluid, licht en sfeer. Deze big data wordt geanalyseerd met behulp van kunstmatige intelligentie en algoritmes.
Met deze technologie is het mogelijk om de pieken in emoties vastleggen. Dit biedt de Johan Cruijff ArenA kansen voor het bieden van een unieke bezoekerservaring. Zo kan bijvoorbeeld iedere fan een gepersonaliseerde video ontvangen van zijn ervaring. Hierin zijn dan beelden te zien waarin fans juichen en klappen voor hun club of ontroerd zijn door muziek.
De scale-up kwam via ons project MediaMatters in aanraking met het Change the Game programma. In MediaMatters zoeken we oplossingen voor concrete uitdagingen van mediabedrijven. Hierdoor is er een goed beeld van internationale startups en scale-ups die de ervaring van de Johan Cruijff ArenA kunnen verbeteren. Media Perspectives is partner in Change the Game en helpt innovatieve bedrijven de weg te vinden naar het platform.
Snaptivity is de eerste oplossing die is geselecteerd voor het netwerkevent in mei. Tijdens dit event zal bekend worden welke oplossingen mee doen aan het fieldlab van het change the game programma. De meest aansprekende oplossingen worden in de ArenA getest, krijgen medefinanciering en launching partners die helpen om wereldwijd te schalen.
Heb jij een werkende oplossing die de bezoekers van de Johan Cruijff ArenA optimaal kan laten genieten van een wedstrijd of concert? Bekijk dan hier de uitdagingen die zijn geformuleerd. Tot 22 maart kunnen oplossingen worden ingediend op het platform.
Change the Game is een initiatief van de Johan Cruijff ArenA, Media Perspectives, Hogeschool van Amsterdam en TNO en mede gesubsidieerd door het Europese Fonds voor Regionale Ontwikkeling van de Europese Unie. Als innovatiepartner is dit programma powered by KPMG