Donderdagmiddag is ondernemer Ruud Hendriks te gast in het programma MediaMatters op New Business Radio. Ruud was een van de grondleggers van commerciële radio en televisie in Nederland. Tegenwoordig is hij vooral actief op het gebied van startups en innovatie met bedrijven als Startupbootcamp, Innoleaps en The Talent Institute.
MediaMatters sprak met Ruud onder meer over de lancering van het nieuwe bedrijf van zijn ex-zakenpartner John de Mol, Talpa Network, dat de concurrentie aan moet gaan met Google en Facebook. Ruud Hendriks is niet onder de indruk van De Mol’s plannen. Het is allemaal ‘too little, too late’, zegt hij. Kansen zijn er volgens Ruud in het verleden genoeg geweest te voorkomen dat de grote Amerikaanse online spelers zo’n dominante rol zouden gaan spelen. “Alles kansen lagen er. De Nederlandse mediabedrijven hebben het allemaal laten lopen. Als ik nu John de Mol en de publieke omroepen hoor klagen, dan denk ik bij mezelf, jullie konden het allemaal zien aankomen. Het stond met giga-letters op de muur geschreven”.
Donderdag spreken collega’s Bert en Rick Ruud Hendriks in MediaMatters van 15:00 tot 16:00 uur over trends en toekomst, innovatie in de media en zijn eigen bedrijven.