Stagebureau Mediastages is het platform voor het vinden van stageplaatsen en stagiairs. Studenten worden getraind en gecoacht op hun weg van jong talent naar jong professional. Opleiders kunnen er terecht voor advies en bedrijven voor het recruiten van studenten, jong professionals en voor advies. Hun pay-off is dan ook ‘Talent This Way’. Reden genoeg om Rogier de Keiser, Marketing Coördinator bij MediaStages, te spreken over zijn loopbaan en persoonlijke ontwikkeling. Ook heeft hij drie tips voor young professionals.
Na het afronden van zijn bachelor Commerciële Economie aan de Hogeschool van Amsterdam, besloot de goedlachse Brabander zich in Amsterdam te vestigen. Door een stage bij de VPRO was Rogier al bekend met de media-industrie, dus toen hij één jaar geleden op zoek was naar een nieuwe uitdaging en hij de vacature voor marketingcoördinator bij Mediastages tegenkwam was de keuze snel gemaakt. Na een gesprek met directeur Monique Amse kon Rogier al snel aan de slag.
Een werkdag op het kantoor van Mediastages is iedere dag anders. Rogier: “Ik moet Mediastages zo prettig mogelijk maken voor studenten, bedrijven en opleiders”. Zijn takenpakket bestaat onder andere uit de marketing (online & content), het optimaliseren van de website en campagnes bedenken en uitrollen.
Rogier: ‘Ik werd laatst beschreven als een marketing octopus, iemand die heel veel dingen doet en mag doen’
Daarnaast wordt Rogier enthousiast wanneer hij ideeën mag uitwerken. “Als we een goed idee bedenken bij Mediastages dan moet dit idee worden uitgewerkt; van concept tot uitvoering. Dat proces vind ik het leukste aan mijn werk. Een voorbeeld hiervan is het implementeren van WhatsApp. Zodat we directer contact hebben met onze doelgroep.”
Een van de grootste projecten waar Rogier mee bezig is, is de rebranding van MediaStages. Mediastages richt zich al jaren op de marketing, communicatie, redactie, research, productie en evenementen, Multimedia, Design en IT in de media. De organisatie vindt dat jong talent niet voldoende op de hoogte is van de verschillende soorten vacatures die er zijn. Daarom is Mediastages momenteel bezig met een rebranding, met als doel om de term media breder te laden. Als voorbeeld noemt Rogier de marketingafdeling van bol.com en een creative agency: “deze vallen allebei onder media. Wij hebben vacatures van allerlei soorten mediabedrijven en met de rebranding willen we deze boodschap en ons brede aanbod uitdragen.”
Op de vraag hoe Rogier zijn toekomst ziet, vertelt hij dat hij graag wil blijven werken in de media. “Het overbrengen van informatie met beeld spreekt mij het meeste aan. Dit zou ik willen doen als marketeer, maar ik sluit een andere functie niet uit. Om daar te komen moet ik nog wel meer structuur aanbrengen in mijn werk; ik kan nogal chaotisch zijn.” Rogier blijft zichzelf ontwikkelen door zich snel mee te bewegen met de veranderingen binnen de media en zelfreflectie: “Ik blijf mezelf ontwikkelen door na te denken over de dingen die ik doe en daar acties aan te koppelen.”
Voor young professionals die net starten met werken heeft Rogier nog wat tips: