Joris Cornielje is een digitaal strateeg met een focus op AI. Hij helpt bedrijven met het creëren van content voor nieuwe digitale kanalen. Zo heeft hij in opdracht van de EO gewerkt aan de documentaireserie Based on a true story, waarin persoonlijke verhalen van tieners worden verfilmd door AI en voor Omroep Zwart werkt hij aan een AI-focusgroep om directe feedback te krijgen op scripts en formats. Hij sprak in oktober tijdens de Pizza Talk, een maandelijkse inspiratiesessies over onderwerpen rondom het thema immersive content, en wij vroegen hem naar zijn Tree Takeaways over AI.
Hieronder de Three Takeaways van Joris:
1. AI is niet te begrijpen door alleen theorie, je moet dingen maken en gebruiken om te snappen hoe het werkt.
2. Veel mensen willen wachten tot AI goed genoeg is, maar dat heeft geen zin.
3. De mens is niet zo belangrijk als mensen zelf graag willen geloven.
Luister hieronder de aflevering
Three Takeaways
Three Takeaways is dé podcast voor iedereen die wil leren van de ervaringen en inzichten van de meest vooruitstrevende denkers en doeners van vandaag. In elke aflevering nodigen Jolien van de Griendt en Merlijn Passier mediapioniers uit om hun drie belangrijkste inzichten te delen. Verwacht inspirerende gesprekken, praktische inzichten en een frisse blik op de toekomst van ons vak als mediamaker.