Three Takeaways is dé podcast voor iedereen die wil leren van de ervaringen en inzichten van de meest vooruitstrevende denkers en doeners van vandaag. In elke aflevering nodigen Jolien van de Griendt en Merlijn Passier mediapioniers uit om hun drie belangrijkste inzichten te delen. Verwacht inspirerende gesprekken, praktische inzichten en een frisse blik op de toekomst van ons vak als mediamaker.
Arno Otto zorgt er met Stichting Nederlandse Datakluis voor dat we allemaal weer meer controle krijgen over onze persoonlijke data. Te beginnen met een pilot met de Nederlandse media, die gaan experimenteren met een gezamenlijke inlog: jouw•id.
De Three Takeaways van Arno:
1. Het is cruciaal dat we de controle over onze persoonlijke data terugkrijgen. Het internet moet op de schop. De Nederlandse Datakluis kan daarbij helpen.
2. Het is nog niet te laat om in actie te komen. Er is veel beweging met rechtszaken tegen de grote techbedrijven, dus nu is het moment om over andere oplossingen na te denken.
3. Een AI-assistent kan ook werken op alléén first person data. Dat zou een interessant toekomstperspectief zijn als we allemaal echt weer de controle hebben over onze eigen data.
Meer weten over de toekomst van media en de highlights van de Dutch Media Week? Lees hier meer.