ODMedia is partner geworden van Media Perspectives. Mir Wermuth (directie Media Perspectives) en Sjef Pijnenburg (CEO ODMedia) ondertekenden donderdag 6 juni de samenwerkingsovereenkomst. Daarvoor was Sjef te gast in het radioprogramma ‘MediaMatters’ van Media Perspectives collega’s Bert Kok en Rick van Dijk op New Business Radio.
Het Utrechtse ODMedia is een van de voorlopers in de markt van Video on Demand. Voor hun klanten levert ODMedia diensten als video encoding en levering aan VOD-platformen. Als een van de weinigen heeft ODMedia rechtstreeks connecties met wereldspelers als Netflix, Amazon en YouTube. Het bedrijf sorteert daarmee voor in de transformatie die gaande is binnen de mediasector.
“Het is bijzonder dat een Nederlands bedrijf deze positie in het internationale speelveld bekleedt en daarom zijn we trots dat ODMedia partner is geworden van Media Perspectives”, licht Mir Wermuth toe. “We gaan onder meer samenwerken rondom de programmering van een Cross Media Café over video on demand en onderzoeken de mogelijkheden voor een sectorbreed overleg voor online videobedrijven.”
Sjef Pijnenburg: “Media Perspectives zet zich in om de Nederlandse media-industrie te versterken in de digitale transformatie die gaande is. Als bedrijf dat zich in deze golf bevindt, sluiten wij ons graag aan bij deze missie.”