De publieke omroepen doen een oproep aan techbedrijven om met innovatieve oplossingen te komen die kunnen worden gebruikt tijdens het Eurovisie Songfestival. De NPO zoekt samen met AVROTROS, NOS en EBU onder meer naar oplossingen die de online beleving van kijkers en fans versterken. Bedrijven hebben tot 19 augustus om hun ideeën in te dienen.
Voor 1 september zal een short list van 10 bedrijven worden opgesteld. Die 10 worden uitgenodigd voor een event in september. Daar zullen uiteindelijk maximaal 3 bedrijven worden geselecteerd die hun oplossing ook kunnen implementeren. Hiervoor is per bedrijf een bedrag van € 35.000 beschikbaar.
De scouting en eerste selectie voor deze challenge is in handen van MediaMatters, een project van Media Perspectives. De challenge wordt wereldwijd uitgezet. Daarvoor gebruikt MediaMatters z’n bestaande database van startups, scale-ups en andere techbedrijven. Maar ook zal het internationale netwerk van MediaMatters worden ingezet.
Denk je dat jouw bedrijf het Eurovisie Songfestival naar het volgende level kan brengen? Dien dan je oplossing hier in. Een unieke mogelijkheid om jouw bedrijf in de internationale spotlights te zetten!