Hoe kan je de bezoekers nog meer laten genieten van een wedstrijd of concert in de Johan Cruijff ArenA? Van avatars van fans, live spelshows tot een app om je snacks en drankjes te bestellen. Lees hier de drie oplossingen die zijn geselecteerd voor de volgende fase van Change the Game.
Texel is het tweede bedrijf dat een ticket bemachtigde voor het netwerkevent van het Change the Game programma. Dit Russische bedrijf ontwikkelt en produceert oplossingen die 3D-reconstructie van mensen mogelijk maakt. In 30 seconden kan de scanner 3D-foto’s en avatars maken met een panoramische stadionachtergrond. Deze beelden kunnen automatisch naar bezoekers worden verstuurd.
Welke fan heeft de meeste kennis over de sportclub? De oplossing van HIGGS Live speelt in op een unieke ervaring waarbij afstand met het stadion geen rol speelt. In deze live spelshow van HIGGS Live kunnen fans vragen beantwoorden over hun favoriete club en hiermee kans maken op een prijs. Deze unieke ervaring is al eerder ingezet in een stadion, namelijk bij FC Bayern in Duitsland.
Ook app Bitz is een veelbelovende oplossing. Met Bitz vermijd je de wachtrij bij het bestellen van je snacks en drankjes. In de app kan je selecteren wat je wilt eten en drinken. Vervolgens krijg je een notificatie wanneer je bestelling klaar is. Deze kan je dan ophalen bij een pick-up point. Deze oplossing bespaart personeelskosten en optimaliseert de gastervaring.
Er zijn nu in totaal vier oplossingen geselecteerd voor het netwerkevent in mei. Tijdens dit event zal bekend worden welke oplossingen mee doen aan het fieldlab van het change the game programma. De meest aansprekende oplossingen worden in de ArenA getest, krijgen medefinanciering en launching partners die helpen om wereldwijd te schalen.
Het bedrijf dat als eerste is geselecteerd voor het netwerkevent is Snaptivity, een scale-up uit Londen. Snaptivity verbetert de live-ervaring tijdens concerten en sportwedstrijden door gebruik te maken van iOT-sensoren en AI. Deze techniek zetten zij in om gepersonaliseerde video’s te maken van fans. Hierbij wordt er momenten geselecteerd waarin fans emotie laten zien. Lees hier meer over deze oplossing.
Heb jij een werkende oplossing die de bezoekers van de Johan Cruijff ArenA optimaal kan laten genieten van een wedstrijd of concert? Bekijk dan hier de uitdagingen die zijn geformuleerd. Tot 22 maart kunnen oplossingen worden ingediend op het platform.
Change the Game is een initiatief van de Johan Cruijff ArenA, Media Perspectives, Hogeschool van Amsterdam en TNO en mede gesubsidieerd door het Europese Fonds voor Regionale Ontwikkeling van de Europese Unie. Als innovatiepartner is dit programma powered by KPMG.