NPO, VPRO en Beeld en Geluid hebben een uitdagende case klaarliggen. Ze willen graag dat jij meedenkt (en bouwt) aan de publieke omroep recommendation engine van de toekomst! Doe jij mee met deze hackathon op 9 en 10 oktober 2020, tijdens Dutch Media Week?
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft een ander businessmodel dan on-demand platformen zoals Netflix. Netflix wil graag dat je meer van hetzelfde kijkt en verleidt je tot binge-watchen. De NPO wil juist je blikveld verruimen. Dit verruimen betekent dat de publieke omroep het publiek graag verschillende perspectieven wil laten zien en dus juist een grotere diversiteit wil aanbieden in plaats van meer van hetzelfde. Zo kijk je bijvoorbeeld op woensdagavond graag naar Frans Bauer in China, maar op zaterdag kies je voor Floortje naar het einde van de Wereld in Nepal.
Jullie hebben 24 uur de tijd om een passende recommendation engine te ontwikkelen. Uiteindelijk presenteren jullie je idee aan een jury, bestaande uit data experts uit de media industrie.
Klinkt dit als een gave uitdaging? Aarzel dan niet langer en schrijf je vandaag nog in!
Covid-19: Dit event vindt plaats met inachtneming van alle voorzorgsmaatregelen die van kracht zijn en geadviseerd worden door het RIVM en de Nederlandse regering. Deelnemers worden geacht zich hieraan te houden en eventuele aanvullende aanwijzingen van de organisatie op te volgen. Milde klachten? Blijf thuis!
================================================================
ENGLISH
NPO, VPRO and Beeld en Geluid have a challenging case for you! They want you to think on (and build) the public broadcast corporation recommendation engine of the future! Will you participate in this hackathon on 9 and 10 October 2020, during the Dutch Media Week?
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) has a different business model than on-demand platforms such as Netflix. Netflix wants you to watch the same sort of content and genres and seduces you into binge-watching. The NPO on the other hand, wants to broaden your viewing habits. They would like to show you different perspectives and offer you a greater diversity instead of the same kind of shows. For example, on Wednesday evening you like to watch Frans Bauer in China, but on Saturday you choose Floortje naar het einde van de wereld in Nepal.
You will have 24 hours to develop and create a suitable recommendation engine. In the end, you and your team will pitch the idea to a jury of data experts from the media industry.
Does this sound like a cool challenge? Then don’t hesitate any longer and sign up today!
Covid-19: This event takes place taking into account all precautionary measures in force and advised by the RIVM and the Dutch government. Participants are expected to adhere to these and to follow any additional instructions given by the organization. Mild complaints? Stay at home!
De Media Hack Day vindt plaats tijdens Dutch Media Week, het mediafestival van Nederland dat georganiseerd wordt van 3 t/m 11 oktober 2020.
Dutch Media Week is een initiatief van Beeld en Geluid in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing.
www.dutchmediaweek.nl