Afgelopen week lanceerde onze partner NEP een grootschalige recruitment campagne voor hun wervingsevent #UPNEXT op vrijdag 16 april. Waarom? NEP is op zoek naar maar liefst 150 nieuwe collega’s voor hun afdelingen Broadcast en Development. Starters, overstappers of professionals, voor iedere doelgroep is er ruimte bij het mediatechnologiebedrijf uit Hilversum. We spraken met Kirsten Nijmeijer, Chief People Officer, en Marlies Puijk, Young Talent Specialist bij NEP, over de zoektocht naar nieuwe mensen, energie krijgen van je werk en dat technische kennis stiekem niet altijd nodig is om bij een mediatechnologiebedrijf te werken!
Kirsten: “Zoals voor iedereen was het afgelopen jaar een gek en zwaar jaar, waarin ons werk grotendeels wegviel. Ondanks het teruglopen van onze werkzaamheden in de mediabranche, hebben we gelukkig iedereen aan boord kunnen houden. En daar zijn we heel trots op. Halverwege vorig jaar trok de markt weer aan en konden we gelukkig een groot deel van onze producties weer voortzetten. Uiteraard binnen alle regels en beperkingen. Inmiddels zijn we een aantal maanden verder en is het eigenlijk drukker dan ooit. We zijn wereldwijd aan het groeien en hebben eind 2020 ons label Creative Animal gelanceerd, welke nieuwe business aantrekt buiten de media industrie. Onze mensen zetten zich iedere dag keihard in, maar we merken dat we meer mankracht nodig hebben! Daarom zijn we op zoek naar 150 nieuwe collega’s voor onze Broadcast en Development afdelingen om de druk bij onze collega’s te verlichten en deze groei aan te kunnen.”
Marlies: “We zijn een mediatechnologiebedrijf, maar uiteindelijk gaat het om de mensen achter de technologie die dagelijks het verschil maken. Een technische achtergrond is geen vereiste, wij kijken vaak naar gedrevenheid en de energie die iemand uitstraalt. Je moet het leuk vinden om samen te werken aan projecten, klein of groot, en om dit tot een succesvol eindresultaat te brengen. Of je nu kabel assistent bent, Hoofd Geluidstechnicus of Logistiek medewerker, in elke keten van ons bedrijf kun je met jouw eigen ervaring iets toevoegen. Leeftijd of achtergrond speelt geen rol, we leren mensen graag de kneepjes van het vak. In welke fase van je carrière je ook zit!”
Kirsten: “150 nieuwe collega’s vinden is best een uitdaging! Vandaar dat we #UPNEXT organiseren zodat alle werkzoekenden in korte tijd kennis kunnen maken met NEP en onze collega’s. Helaas kunnen we dit event natuurlijk niet fysiek organiseren, vandaar dat we het virtueel doen op het Virtual Event Platform van Creative Animal. Op het platform kunnen bezoekers live sessies bijwonen, vacature clips bekijken en speeddaten met onze collega’s. Zo kunnen ze even ‘de sfeer proeven’. Hopelijk kunnen we hen enthousiasmeren om hun CV op te sturen en mogen we snel veel nieuwe talenten verwelkomen!”
Ben je na het lezen van dit artikel nieuwsgierig geworden en wil je meer weten over de vacatures van NEP? Meld je dan hieronder aan voor voor #UPNEXT op 16 april!
Voor de Broadcast vacatures:
https://upnext-broadcast.virtual-live-event.com/
Voor de Development & Graphics vacatures:
https://upnext-development.virtual-live-event.com/
Heb je nog vragen of wil je een CV doorsturen? Mail dan naar werkenbij@nepgroup.com
NEP voorziet haar opdrachtgevers van de technologie, de mensen en de knowhow die het mogelijk maken de grootste evenementen ter wereld te produceren en distribueren. Het mediatechnologiebedrijf is wereldmarktleider op het gebied van outsourced productie oplossingen en levert verschillende producten en diensten voor remote- en centralized production, studioproductie, playout, video display, host broadcasting, postproductie, media asset management, Digital Media Services en end-to-end OTT oplossingen.