28 september 2017
podcast Business

MediaMatters vanaf de IBC: Amino, EzyInsights en NBC

Laatste update: 30 mei '18 - 14:14

Op 17 september waren er in de ochtenduitzending van MediaMatters 3 sprekers te gast. Jamie Mckinley van Amino, Anna Bessonova van EzyInsightsen John Canning van de NBCgaven een inzicht in hun bedrijf.

Amino

Bij Aminowordt er geïnnoveerd in IPTV technologie, hybride over-the-top en IPTV solutions. Wat betekent dit allemaal? Amino helpt operators om TV services bij de mensen thuis te leveren. Dit gebeurde eerst door de set-top box waarbij de kijker dan de live kanalen van de provider kon bekijken en eventueel nog wat on-demand services. Tegenwoordig is er een enorme druk vanuit de markt voor meer moderne services zoals multi-device en multichannel ervaringen. Dat is precies wat Amino doet. Ze helpen de operators met het bewerkstelligen van deze ervaringen. Voorbeelden van bedrijven waar Amino mee heeft gewerkt in Nederland zijn bedrijven als KPN, T-Mobile, Tele2en Caiway. Luister hieronder naar de podcast waarin Jamie Macinlay zijn verhaal vertelt.

EzyInsights, MediaMatters alumni

EzyInsightsis één van de startups die is gematcht door het MediaMattersprogramma. Zij helpen uitgevers hun digitale publiek op te bouwen daarnaast helpen ze de uitgevers ook een beter inzicht te krijgen in hun online content. Hiervoor heeft EzyInsights een programma dat in real-time bijhoudt welke artikelen en verhalen veel navolging krijgen op het internet. Daarnaast is het ook een handige tool om opkomende verhalen te ontdekken. Daarnaast biedt EzyInsight een verscheidenheid aan filters om alleen bronnen te laten zien die relevant zijn. In de podcast hieronder vertelt Anna Bessonova het verhaal van EzyInsights.

NBC

John Canning, Vice president of Interactive Experiences van de NBC, is de volgende gast in de MediaMatters show. Daarnaast is hij ook chairman van de New Media Council van de Producers Guild of America. Als bezoeker van de IBC sinds het jaar 2000 heeft hij de IBC veel zien veranderen. Waar hij vroeger vooral met set-top boxes bezig was gaat de IBC voor hem nu vooral over New Media. John Canning bespreekt de nieuwe technologieën en deelt zijn visie over de toekomst. Luister naar de podcast hieronder voor het volledige verhaal!