MediaMatters organiseert voor de tweede keer een challenge in opdracht van NPO Innovatie. Na de challenge rond het Eurovisie Songfestival, draait het dit keer om NPO 3FM. Dat radiostation is op zoek naar nieuwe, innovatieve manieren om live muziekoptredens in de studio te visualiseren.
Het radiostation roept startups, scale-ups en innovatieve bedrijven op om met nieuwe oplossingen te komen voor de NPO 3FM Live Box. Het doel is om de ervaring voor luisteraars en uitvoerende artiesten te verbeteren. NPO 3FM wil de toon zetten als het gaat om live-opnames en publiek en artiesten meer laten genieten van deze content.
NPO 3FM verwelkomt alle innovatieve en creatieve oplossingen, waaronder AR, om nieuwe manieren van visualisatie mogelijk te maken. De ingediende oplossing moet ervoor zorgen dat optredens dynamisch, authentiek en aantrekkelijk aanvoelen voor performers en publiek. Ze moeten ook aantrekkelijk zijn om te delen.
Oplossingen kunnen worden ingediend tot 31 december 2021. Gezamenlijke voorstellen zijn mogelijk. In januari worden maximaal 5 indieners geselecteerd om hun oplossing te pitchen aan NPO 3FM en NPO Innovatie. De winnaar krijgt € 35.000 om een pilot te doen bij de radiozender. Bij succes kan dit leiden tot een langlopend contract.