6 mediabedrijven, 13 startups, 64 gesprekken en in totaal 34 matches – dat is het resultaat van de MatchMaking Days die van 25 t/m 27 oktober plaatsvonden in VondelCS. De MatchMaking Days werden georganiseerd door het acceleratorprogramma MediaMatters van iMMovator dat Nederlandse mediabedrijven verbindt met internationale, innovatieve startups en scale-ups.
Na ruim twee dagen brainstormen, reflecteren en aanscherpen van de proposities was het vrijdagmiddag 27 oktober showtime voor de 13 startups uit 11 verschillende landen. Een breed gezelschap van beslissers van Nederlandse mediabedrijven, waaronder BNNVARA, Talpa, ANP en de Persgroep, nam met interesse de innovatieve producten en diensten tot zich. Na de presentaties was het daarom ook dringen bij het afsprakenbord om een meeting met de voor jou meest interessante startup in te plannen. 2 uur later konden er 34 matches worden bekendgemaakt.
Van de startups die naar Nederland zijn gekomen, gaat Ivy naar huis met de meeste matches. Deze Noorse start-up transformeert je bestaande digitale content in een prachtige mobiele user experience. Ongeacht welk CMS of welke API je gebruikt. Ook het Britse bedrijf Krzana, een tool voor digitale nieuwsgaring, gooide hoge ogen. Onder meer AVROTROS is geïnteresseerd om met deze start-up verder te praten.
Naast Nederlandse mediabedrijven waren er ook internationale gasten aanwezig, onder wie Vincent Peyrègne, CEO van WAN-IFRA, de wereldwijde organisatie van nieuwsuitgevers. Hij noemde de MatchMaking Days ‘impressive, inspiring and purposeful”. Ook was er een delegatie uit Finland aanwezig; de magazineuitgever A-lehdet.
De organisatie is zeer te spreken over de tweede editie van de MatchMaking Days. Rick van Dijk (MediaMatters): “Het enthousiasme van de vele startups, de positieve feedback van de deelnemende mediabedrijven en de prachtige ambiance van VondelCS maakten de MatchMaking Days tot een groot succes. We gaan nu de vervolggesprekken begeleiden tussen mediabedrijven en startups. Die gaan hopelijk tot veel deals en innovatieve projecten leiden.”
MediaMatters’ MatchMaking Daysfrom iMMovatoron Vimeo
Bekijk hier alle foto’s van de MatchMaking Days.