Three Takeaways is dé podcast voor iedereen die wil leren van de ervaringen en inzichten van de meest vooruitstrevende denkers en doeners van vandaag. In elke aflevering nodigen Jolien van de Griendt en Merlijn Passier mediapioniers uit om hun drie belangrijkste inzichten te delen. Verwacht inspirerende gesprekken, praktische inzichten en een frisse blik op de toekomst van ons vak als mediamaker.
Deze eerste aflevering is gemaakt vanaf Dutch Media Week, waar Lars Bastholm aanschuift als gast. Lars heeft zijn eigen AI-adviesbureau en is mede-oprichter van The Scandinavian Creative AI Summit. Jolien van de Griendt en Merlijn Passier praten met hem over de samenwerking tussen creatieve makers en AI, hoe je het beste kunt experimenteren en hij heeft een bijzonder plan om alle makers te compenseren wiens materiaal nu in de trainingsdata van al die modellen zit…
En Lars deelt in deze aflevering zijn Three Takeways over het snijvlak van storytelling en AI:
1. AI zou binnenkort de menselijke creativiteit kunnen overtreffen, waardoor traditionele makers van content overbodig worden.
2. Gepersonaliseerde AI-content kan echokamers creëren, waarbij publiek geïsoleerd raakt in hun eigen voorkeuren en vooroordelen.
3. De ethische grenzen zijn vaag. Moet door AI gegenereerde kunst, muziek en schrijven worden beschouwd als originele creaties of slechts als afspiegeling van bestaande data?
Meer weten over de toekomst van contentcreatie en de highlights van de Dutch Media Week? Lees hier meer.