Later deze week vindt alweer de zevende editie plaats van de MediaMatters Matchmaking Day. Hier worden innovatieve startups en scale-ups gekoppeld aan toonaangevende mediabedrijven. Het wordt een veelbelovende aflevering, want er zijn maar liefst acht Nederlandse mediabedrijven en twaalf startups en scale-ups die gaan netwerken.
De twaalf startups en scale-ups zijn grotendeels allemaal bezig met big data en kunstmatige intelligentie. De innovatieve bedrijven komen uit acht verschillende Europese landen. Van Videntifier uit IJsland tot Recombee uit Tsjechië, van tools voor user generated content tot voice. De volgende bedrijven zijn aanwezig:
Lees hier meer over de aanwezige startups en scale-ups.
Er zijn acht mediabedrijven aanwezig die meetings kunnen plannen met de startups en scale-ups. Waaronder uitgevers, omroepen en persbureaus. Na het speeddaten worden de partijen die verder willen onderzoeken of ze kunnen samenwerken bekendgemaakt.
MediaMatters organiseert meerdere keren per jaar evenementen waar mediabedrijven, startups en scale-ups met elkaar in contact kunnen komen en zich kunnen oriënteren op samenwerking. Geïnteresseerd? Voor meer informatie en vragen kan je de website bekijken of contact opnemen met Bert Kok of Rick van Dijk.