Media Perspectives brengt IT-talent naar het Media Park
Jonge IT’ers zien de media-industrie niet vanzelfsprekend als toekomstig werkveld. Dat is jammer, want er zijn er veel complexe IT-vraagstukken binnen mediaorganisaties die gekraakt moeten worden. Daarom organiseert Media Perspectives eind augustus een online hackathon voor student engineers en young professionals.
Tijdens deze Media Hack Day koppelen wij hen aan een mediabedrijf en werken zij samen aan digitale innovaties. De opdrachtgever haalt hiermee 12 tot 24 uur extra R&D capaciteit binnen en heeft zo de mogelijkheid om aan een case te werken die buiten de normale reikwijdte van de werkprocessen liggen. Media Perspectives verzorgt de werving en selectie van deelnemers en de gehele organisatie van de online hackathon. Uiteindelijk worden er verschillende oplossingen uitgewerkt in prototypes en gepresenteerd aan de opdrachtgever.
Vorig jaar hebben de deelnemers aan een mooi vraagstuk van de Ster gewerkt. Ze zochten naar een manier om gepersonaliseerde reclames bij kijkers te krijgen, zonder hiervoor van persoonlijke data gebruik te maken.
Voor deze online hackathon zijn we nog op zoek naar interessante cases! Ben of ken jij een mediabedrijf die een vraagstuk heeft waarmee we jonge IT- talenten kunnen enthousiasmeren over de media-industrie? Bijvoorbeeld rondom web/app development, cloud solutions, security, data analytics? Dan horen we graag van je!
Wat vragen we precies?
Mocht je een idee hebben voor een case of vragen hebben over het concept, neem dan contact op met willemijn.phielix@mediaperspectives.nl
De definitieve datum van deze editie zal op een later moment bekend worden gemaakt.