Magic Leap kondigt hun eerste sportpartnerschap aan met de National Basketball Association (NBA) en Turner Sports. Dit partnerschap maakt het mogelijk om fans een geheel nieuwe intieme ervaring mee te geven, die nog nooit eerder in de sport is gezien.
Als onderdeel van het partnership lanceert de NBA dit jaar een app op het platform van Magic Leap. Ook zal er game highlights en andere content worden geleverd aan Magic Leap-gebruikers. De releasedatum van de creator edition van Magic Leap One is onbekend, maar dit zal begin 2018 zijn. Rony Abovitz, de CEO van Magic Leap, liet in een interview op de Code Media-conferentie doorschemeren dat er meerdere versies komen van de bril. Daarnaast kwam naar voren dat het apparaat ongeveer net zoveel zal gaan kosten als een goede computer.
Magic Leap One is een Mixed Reality Headset, de headset maakt gebruik van ‘Digital LightField’. Dit is een techniek die het lichtveld van de gebruiker manipuleert, hierdoor wordt een levensecht resultaat bereikt. De Magic Leap One bestaat uit een oversized cyberpunk-y bril, een externe computer genaamd Lightpack en een controller.
Met de Magic Leap One kunnen fans meerdere virtuele schermen in hun gezichtsveld oproepen. Hierin worden de virtuele en fysieke wereld naadloos gecombineerd. Door lagen te plaatsen kunnen de fans, zonder een moment uit de wedstrijd te missen, genieten van hun favoriete stats, replays en commentaar. Ook wordt het bijvoorbeeld mogelijk om een levensgrote Shaquille O’ Neal in de woonkamer te zien.
Bij de lancering zal het nog niet mogelijk zijn om live NBA-wedstrijden te bekijken met de headset. In de app zal een selectie worden gemaakt van hoogtepunten en eerder gespeelde wedstrijden.