Op 6 december organiseren wij de eerste Media Hack Day op het Media Park. Studenten en starters wordt gevraagd met hun team in één dag een datamodel of applicatie te ontwikkelen om online kijkgedrag te voorspellen. In deze hackathon gaan teams met elkaar de strijd aan rondom de volgende case: bedenk een oplossing waarmee STER passende reclame kan tonen aan kijkers van online content.
Marlies van de Meent (projectleider hackathon): “De media-industrie wordt steeds meer datagedreven. We merken dat veel IT studenten niet direct denken aan de media-industrie als toekomstig werkveld. En dat terwijl we wel bezig zijn met uitdagende vraagstukken op het gebied van IT en data. Daarom willen we studenten en young professionals kennis laten maken met de media-industrie als interessante werkveld. Vandaar dat we deze Media Hack Day organiseren.”
In twaalf uur gaan teams aan de slag met verschillende datasets, die ook gebruikt worden door omroepen en adverteerders. Deze datasets bestaan bijvoorbeeld uit genre van de serie, de presentator, de kijkwijzer classificaties etc. Kennis van data science of software development is daarom een pré. De teams ontwikkelen, testen en pitchen hun idee voor een jury van data-experts uit de media-industrie. Het team met de beste oplossing wint de Hack Day. Elk teamlid wint een prijs t.w.v. €750,-.
Meer weten over de Media Hack Day? Kijk dan op deze pagina voor meer informatie.