Maandag 28 augustus vond op het Media Park de selectiedag plaats van het tweede Talent Development Program van Hilversum Media Campus. Tijdens een zenuwslopende dag werden veertien high potentials geselecteerd door Zoomin.TV, Quadia, iMMovator, Beeld en Geluid, NEP en United voor deelname aan het traineeship.
57 kandidaten werden uitgenodigd om deel te nemen aan de selectiedag, waar zij zichzelf in pitches, speeddates en een groepsopdracht presenteerden aan de diverse werkgevers Na twee afvalrondes werden veertien talenten verkozen tot winnaars. Zij beginnen vanaf eind september met het Talent Development Program en hun nieuwe banen.
Lucas van der Eerde (Country Manager Benelux bij Zoomin.TV): “We zijn positief verrast door de kwaliteit van aanmeldingen voor onze vacature. Het enthousiasme spatte af van de pitches die we gezien hebben en de keuze was daarom niet makkelijk. We hebben fantastische kandidaten geselecteerd en we hebben er vertrouwen in dat zij door hun deelname aan het Talent Development Program gaan ontwikkelen tot allround medewerkers die we op allerlei vlakken kunnen inzetten”.
Traineeship voor de media-industrie
De deelnemers van het Talent Development Program starten eind september met hun 9 maanden durende traineeship. Ze werken daarbij gemiddeld 4 dagen per week bij een mediabedrijf en krijgen 1 dag in de week een hoogstaand programma aan workshops en masterclasses aangeboden. Ze volgen daarbij de drie modulelijnen Content & Creatie, Business & Marketing en IT & Technology. Iedere module wordt gestart met een aantal introductiedagen en sluiten de module af met een design sprint waarbij ze in multidisciplinaire teams werken aan echte opdrachten. Door het gehele programma wordt veel aandacht besteed aan professionele vaardigheden zoals communicatie, samenwerking en presentatie.
Investeren in eigen talent
Naast de deelnemers die via de selectiedag zijn geselecteerd voor nieuwe vacatures, brengen bedrijven ook zelf jong talent dat al in hun organisatie werkzaam is in het Talent Development program in. Onder meer BNNVARA, MAX, United, Zoomin.TV en Quadia zullen (ook) bestaande medewerkers een boost geven via dit programma. Daarmee zal de totale omvang van de groep deelnemers op zo’n 20 á 25 deelnemers uitkomen.