Immersive Experiences (IX) worden gezien als één van de drijfveren achter de derde grote digitale transitie. Het belooft de manier te transformeren waarop we de wereld om ons heen ervaren. De media- en entertainmentindustrie verkent al geruime tijd de grenzen van wat mogelijk is met XR, de parapluterm voor AR, VR en MR. Van interactieve films, tot videogames gebaseerd op tv-series tot en live events die zich afspelen in virtuele werelden, de manieren waarop we content consumeren en creëren worden opnieuw gedefinieerd.
Nu er via CIIIC (Creative Industries Immersive Impact Coalition) vele miljoenen beschikbaar komen voor de ontwikkeling van IX in de creatieve sector, lijkt het een goed moment om eens stil te staan bij de term ‘Immersive’. Wat verstaan we daar allemaal onder? Lopen we straks echt allemaal met een headset op ons hoofd?
Tijdens dit Cross Media Café, dat we organiseren in samenwerking met Beeld & Geluid, gaan we in gesprek met pioniers, makers en de mensen achter CIIIC over Immersive media. Immersive is niet zomaar een hype, het is een blijvende trend die de mediasector ongekende mogelijkheden biedt. Benieuwd naar nieuwe inzichten? Meld je nu aan!
Lees als voorbereiding op het Cross Media Café hier alvast een vooruitblik.
Het Cross Media Café vindt plaats op maandag 10 juni en is gratis fysiek bij te wonen.
De bijeenkomst duurt van 15.00 – 16.30 uur. Er is geen pauze tussendoor. Vanaf 16.30 uur is er een gezellige netwerkborrel!
Heb jij een vraag voor een van de sprekers? Mail dan naar communicatie@mediacampus.nl. Je kan ook in de zaal je vraag stellen.