14 oktober 2022
Content

Slides S.F. Pennekamp SKO: On demand – Off demand

Sjoerd Pennekamp, Directeur bij Stichting Kijkonderzoek (SKO), was tijdens Dutch Media Week 2022 op dinsdag 4 oktober te gast bij de sessie On Demand / Off Demand. Op deze pagina zijn Sjoerd’s slides te downloaden.

Hieronder alvast een voorproefje:

Je hebt AVOD, TVOD, SVOD als verschillende modellen. Maar wat heeft het gemiddelde NL gezin als abonnementen? Wat kijken ze? SKO onderhoudt een panel van 8.000 mensen die op van alles over hun mediagebruik bevraagd worden. 60% van hen gebruikt wekelijks VOD diensten, maar de groei lijkt te stabiliseren. Ongeveer 30% van het panel heeft drie of meer VOD diensten. Hoe meer personen een huishouden telt, hoe meer VOD diensten ze gemiddeld hebben. Zeker huishoudens met kinderen. 60% van de huishoudens van drie of meer personen heeft twee of meer VOD diensten. Van hen heeft een-vijfde zelfs vier of meer diensten. Gezinnen met kinderen zijn grootverbruikers van VOD.

Lees meer en download bovenaan deze pagina de slides van Sjoerd Pennekamp.