21 mei 2014
Media Future Week sport & live events Content Talent

MFW14: Interessante sprekers uit de sport- en muziekindustrie

Woensdag middag waren Danny Menken en Eveline van der Steen aanwezig op de Media Future Week om de deelnemers te inspireren. Doordat er veel gebeurt in de media industrie, moeten de bedrijven rond deze industrie ook mee veranderen. Om deze veranderingen in de kaart te brengen namen Danny en Eveline ons mee in de sport en muziek industrie. Danny vertelde kort iets over het succesvolle bedrijf Infostrada Sports Group en Eveline nam ons mee in de muziekindustrie

Wereldleider in de sport gegevens

Danny Menken is CEO van Infostrada Sports Group, toonaangevend sport- en mediabedrijf. Infostrada Sports Group biedt innovatieve en unieke diensten aan de sport-industrie. Ze zijn actief in sportrechten, produceren, distribueren en publiceren van sport inhoud en het adviseren van haar partners in hoe zij het meeste uit hun eigendomsrechten te krijgen. De partners van Infostrada Sports Group bestaan uit omroepen, organisatoren van evenementen, sportfederaties, sportclubs, media-agentschappen, merken, sportmarketing bureau, uitgevers, rechten, reclamebureaus en merken.

Infostrada Sports Group is wereldleider in sportdata en het is hun doel om deze positie in de komende jaren te houden. Ze verzamelen, analyseren en distribueren informatie over meer dan honderd takken van sport met de focus op voetbal en Olympische Sporten. Alle feiten en cijfers van wedstrijden, atleten, teams, competities, toernooien, stadions en sponsoren slaat Infostrada Sports op in een van ’s werelds grootste sportdatabases. Deze sportinformatie, bestaande uit nieuws, live rapportage, resultaten, biografieën en statistieken levert het bedrijf aan kranten, tijdschriften, radio, TV, federaties, boden, evenementenorganisaties, sportsites en nog veel meer.

Danny vertelde dat Infostrada Sports Group een uitgebreid klantenportfolio heeft met klanten zoals, PSV, Rtl7, Eneco, Jupiler League, BBC Sport, KNVB, en Aegon.

Danny Menken (Infostrada) @ MFW14 from iMMovator

Eveline sloeg de traditionele marketing over

Eveline van der Steen vertelde over haar werk bij Armada Music waar ze de afgelopen jaren actief is geweest. Eveline was Head of Social Media bij Armada Music, het bedrijf van Armin van Buuren. Het is ondertussen uitgebreid tot een multimedia bedrijf waarin ze ook andere artiesten vertegenwoordigen. Ze verzorgen de digitale distributie van alle muziek die binnen Armada Music zit. Samen met een team van zes mensen richt Eveline zich op de online ontwikkeling binnen Armada. Eveline verteld dat ze eigenlijk de traditionele marketing hebben overgeslagen en alles met social media doen. Eveline heeft zich bezig gehouden met de nieuwe ontwikkelingen, zoals Youtube en social media. Armada streeft ernaar early adapter te zijn op alle platformen. De laatste ontwikkeling waar Eveline zich mee bezig heeft gehouden is Google+. Dit deed ze op het moment dat Google+ nog net op de markt was en er nog weinig mensen gebruik van maakten. Ze haalde hier veel voordelen uit, omdat ze zo mee kon groeien met het platform. Ze hebben een video gemaakt waarin Armin van Buuren zijn fans bedankt die hem al volgden op het platform en wanneer zij de video deelde konden zij deelname aan een hang-out met Armin winnen. Armin van Buuren was een van de eerste artiesten die dit deed. Eveline gaf aan dat ze vooral de connectie tussen de fans en artiesten wil verbeteren en dat social media daar hét middel voor is.

Het laatste project van Armada Music is the Academy of electronic music, een online muziekschool, waarbij ze muzikanten dichter bij hun droom wilde brengen. Deze academie is samen opgericht met google+. De producers en DJ’s krijgen er de kans om hun beste tracks te delen en feedback te ontvangen van collega’s, experts en favoriete DJ’s en producers.