9 februari 2015
Business

Trends en Ontwikkelingen in Crossmedia 2014-2015

Bekijk hier de online versie van het trendboek: ‘Trends en Ontwikkelingen in Crossmedia’. Een fysiek exemplaar is voor €17,50 (excl. verzendkosten) te bestellen door een e-mail te sturen naar webshop@immovator.nl.

In het verzamelwerk ‘Trends en Ontwikkelingen in Crossmedia’ komen alle relevante onderwerpen aan bod die in 2014 in de crossmedia industrie speelden. Aan de hand van de thema’s technologie, creativiteit, business impact, crossovers en human capital worden de belangrijkste media innovaties van 2014 beschreven en uitgelicht. In totaal werkten meer dan 150 ondernemers mee aan het trendboek. Met bijdragen van o.a. René Delwel (Directeur United), Barbera Wolfensberger (CEO FHV BBDO) en Victor Knaap (Managing Director MediaMonks).

2014 is het jaar van de nieuwe mobiele devices. Google Glass leek het helemaal te worden, maar dit veelbelovende nieuwe device komt zijn belofte niet na. Oculus Rift daarentegen wordt met grote interesse ontvangen in de markt. 2014 is ook het jaar waarin VOD diensten als paddenstoelen uit de grond schieten en YouTube sterren grote populariteit genieten. En het jaar van de doorbraak van Blendle, dat de uitgeefsector nieuw leven inblaast met haar vernieuwende dienst en prachtige design. Digital Design zet zichzelf op de kaart in 2014 en meer en meer worden de kansen van big data omarmd. Niet alleen in de media industrie, maar ook daarbuiten. Een jaar vol innovatie!

Het trendboek van iMMovator is bruikbaar als leesvoer en naslagwerk en biedt een bron aan inspiratie. Met columns van René Delwel (Directeur United), Victor Knaap (Managing Director MediaMonks), Linde Gongrijp (aankomend directrice CLICKNL), Barbera Wolfensberger (Boegbeeld Topsector Creatieve Industrie en CEO FHV BBDO) en Wimar Jaeger (wethouder gemeente Hilversum). En met showcases van opkomende, innovatieve bedrijven, zoals Rednun, Styleshoots en Gainplay Studio.

Daarnaast bevat het trendboek verslagen van evenementen die iMMovator in 2014 organiseerde, waar veel ondernemers hun kennis deelden op het podium. Zoals het spraakmakende interview dat Rick Nieman had met ex-Apple medewerker Bas Ording tijdens MPJC, de presentatie van Brechtje de Leij over haar Google Glass ervaringen, of de verhalen van Multi Channel Networks. In totaal werden de presentaties van meer dan 150 ondernemers in het trendboek gebundeld.

Hieronder is het trendboek te downloaden (pdf):