5 februari 2014
Business

Bekijk en bestel ‘Trends en ontwikkelingen in crossmedia 2013-2014’

2013 was het jaar van online video, big data en gamification. Het jaar van omroepfusies en Netflix. En het jaar waarin smart en social media een steeds belangrijke rol in gaan nemen in ons dagelijks leven.  In onze publicatie ‘Trends en ontwikkelingen in crossmedia 2013-2014’ geven we een overzicht van de relevante ontwikkelingen in de crossmedia industrie in 2013. Maar we kijken ook naar prille trends en opkomende bedrijven die in 2014 een grote rol kunnen gaan spelen.

Trends en Ontwikkelingen in Crossmedia – 2013
2013, het jaar van online video! Netflix kwam naar Nederland en RTL, NPO en SBS kondigden het gezamenlijke VOD platform NL Ziet aan. Het jaar waarin smart en social media een steeds belangrijkere rol nemen in ons dagelijks leven. Big data wordt door de industrie als kansrijk gezien, maar nog niet overal wordt het maximale gehaald uit deze nieuwe ontwikkeling. Wordt 2014 het jaar waarin Big Data door de media industrie en breder omarmd wordt?

2013 was ook het jaar waarin de nadruk kwam te liggen op crossovers. Expertise en kennis uit de media industrie die toegepast wordt in andere sectoren. Zoals games die toegepast worden in de zorg en bij defensie, bijvoorbeeld voor trainingen en revalidatie. 2013 was ook het jaar waarin de omroepen zich voorbereiden op de omroepfusies die in 2014 gaan plaatsvinden. Een roerig jaar, maar met genoeg kansen voor een interessante toekomst!

Traditiegetrouw publiceert iMMovator ieder jaar een uitgave van ‘Trends en Ontwikkelingen in Crossmedia’. Daarin bundelen we de kennis die we verzameld hebben met onze events en projecten. Met verslagen van de Cross Media Cafés, showcases van interessante bedrijven en columns van Stef van der Ziel (Jetstream), Iskander Smit (Info.nl), Frank Kresin (Waag Society), Jurriaan van Rijswijk (Games 4 Health Europe) en Paul Rutten (Paul Rutten Onderzoek).

Het trendboek is online in te zien en voor €17,50 te bestellen via info@immovator.nl