Televisieprogramma’s maken is wat Tuvalu Media voornamelijk doet, maar kansen op YouTube laat het bedrijf niet liggen. Drie geleden plaatste de producent de content van Ali op Volle Toeren op YouTube. Het bedrijf wilde ook zelf ervaring opdoen op YouTube en startte enkele kanalen, waaronder PaardenPraatTV. Ondertussen heeft Tuvalu zijn eigen MCN met 350 miljoen views op de teller. Directeur Taco Zimmerman ziet lineair, online en on-demand naast elkaar groeien en elkaar bestuiven. Een goed voorbeeld is Brugklas, een productie van Tuvalu i.s.m. AVROTROS. Sinds 2014 is de serie een succes bij de doelgroep 9-12 jaar en een van de speerpunten van ZAPP en AVROTROS Jeugd. Lineaire uitzendingen worden aangevuld met backstage vlogs en achtergrondverhalen op YouTube en met posts op Instagram. Wat zijn de succesfactoren volgens Taco: “1. We maken publicaties herkenbaar en posten op vaste tijden. 2. Onze posts zijn interactief: we stellen veel vragen. 3. We hebben een aanvullend aanbod met vlogs en foto’s op YouTube en Instagram. 4. We hebben een hele goede webcare en 5. We behandelen in Brugklas onderwerpen die tot discussie leiden.”