7 oktober 2016

John Ashley Burgoyne (Sound & Vision) @NEXT16

Hooked on Music

De data achter de lijst die elke december wordt gemaakt is erg interessant voor John. Hij wil uitvinden wat muziek nou zo catchy maakt en wat het verschil is tussen een zomerhit die je volgend jaar toch wel weer vergeten bent en een nummer die in de top2000 komt. Hij heeft samen met zijn team een project ontwikkeld genaamd: Hooked on Music. Deze game gaat alsvolgt: er wordt een nummer afgespeeld en dit moeten de spelers onthouden. Na een tijdje wordt de muziek gestopt en moet de speler het nummer afmaken in zijn of haar hoofd. Op deze manier wordt gemeten of het nummer gemakkelijk te onthouden is of niet. Waarom is dit nou zo interessant voor John? Het is toch leuk om te weten HOE je de toekomstige top2000 nummers moet schrijven? 

Project Revive
Dit project focust zich meer op hedendaagse muziek. Revive wordt ookwel beschreven als dé datingwebsite voor archieven en artiesten. Aan de ene kant zijn artiesten altijd op zoek naar voorbeelden en aan de andere kant wil je ook weer dat je materiaal nog een keer op een creatieve manier wordt gebruikt. Zo is het idee ontstaan voor Revive. Dit project heeft veel publiciteit gekregen in binnen- en buitenland. Met dit soort projecten wil Beeld en Geluid aangeven dat het juist leuk is om "oud en stoffig" materiaal te gebruiken om er iets nieuws en innovatiefs mee te creeëren. 

Benieuwd naar de slides? Bekijk ze dan hieronder. 

John Ashley Burgoyne (Sound & Vision) @NEXT16 from iMMovator