Niels Baas (NLZiet)
Event: Cross Media Café Coming Soon
Datum: 23 september 2014
Sinds de zomer is NLZiet online. NLZiet biedt voor een vast bedrag per maand het complete aanbod van de On Demand-platforms NPO plus, RTLXL en KIJK van SBS. Het totale aanbod van tien Nederlandse zenders is daarmee te doorzoeken met één zoekfunctie. Na selectie wordt het programma afgespeeld op het platform van de aanbieder.
Niels Baas, directeur van NLZiet: “NLZiet is het nieuwe non-stop TV kijken: onbeperkt, on demand en reclamevrij.” Het grote verschil met de gratis platforms is dat NLZiet reclamevrij is, meer content biedt en dat content langere beschikbaar is. NLZiet biedt de hoogst mogelijke beeldkwaliteit en is te bekijken via web, mobiel en op televisie via Chromecast. Chromecast is een media stream apparaat ter grote van een USB-stick die in de HDMI-poort van de televisie past. De gebruiker kan via de mobiele app zijn favoriete programma’s naar de Chromecast streamen en bekijken op televisie. De gebruiker kan ook zelf playlists maken en delen.
Via NLZiet heeft de kijker toegang tot ‘alles van de Nederlandse bodem en meer’: 2955 series en programma’s en 31.335 afleveringen. Totaal 12.312 uur kijkplezier. Dat mooie aanbod is alleen nog onvoldoende gevonden door het grote publiek. Niels Baas: “We moeten beter laten zien wat we in huis hebben. Daarom werken we aan een nieuw design waarin het aanbod beter zichtbaar is.” NLZiet is ook een partnerschap aangegaan met Veronica Magazine en tvgids.nl voor een initiatief in combinatie met hun gidsfunctie.