17 september 2017
mediamatters radioshow Business

MediaMatters-radioshow: live vanaf de IBC met Stoneroos, JW Player, Superhuman en W12 Studios

MediaMatters, de innovatie accelerator in media, gaat vanaf de IBC live een radioprogramma verzorgen. De uitzendingen vinden plaats in een grote mobiele studio vanaf de RAI Amsterdam. Hier verzorgt New Business Radio van 17 tot en met 19 september een dag vullend programma rondom de grootste broadcast beurs van Europa. In het programma van MediaMatters praten Bert Kok en Rick van Dijk met internationale gasten over startups, mediabedrijven en innovaties die op de beursvloer te vinden zijn.

De spotlight op startups

In het radioprogramma van MediaMatters is er veel aandacht voor het Startup Forum dat op 17 september plaatsvindt op de IBC. Daar krijgen mediabedrijven en investeerders de gelegenheid om startups te ontmoeten. Verder zal er in het programma natuurlijk veel plaats zijn voor innovatie en nieuwe ontwikkelingen in de media.

Bert Kok van MediaMatters: “Het is geweldig dat de IBC met het Startup Forum extra aandacht geeft aan startups in de media. Voor ons een goede aanleiding om over startups en innovatie door te praten in ons programma. We gaan zorgen voor een inspirerende programmering met spraakmakende startups. Voor mediaprofessionals een mooie gelegenheid om zich te laten informeren over de parels die op gigantische beursvloer van de IBC te vinden zijn.”

Het programma MediaMatters is tijdens de IBC op zondag 17 september, maandag 18 september en dinsdag 19 september te beluisteren van 11:00 tot 12:00 uur en van 14:00 tot 15:00 uur via www.newbusinessradio.nl. De uitzendingen vanuit de mobiele studio van EventRent zijn mogelijk gemaakt door Media Park Management, dat op de IBC prominent aanwezig is.

De mobiele studio is daarnaast een ontmoetingspunt voor de Nederlandse media industrie. Deze dient namelijk als start- en eindpunt voor de begeleide tours die iMMovator op de IBC verzorgt. Hier worden mediaprofessionals in twee uur rondgeleid over de beursvloer rondom de thema’s Immersive Media, Sport & Live Events, Business in Media en Data4Media.